معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه ۳۲ نمایشگاه روستایی و هفت سیاه چادر در استان برپا شده است، گفت: در این نمایشگاه ها علاوه بر صنایع دستی، سوغات و هدایای صنایع دستی نیز ارائه می شود.

از آغاز طرح نوروزی تا پایان دهم فروردین ماه صورت گرفت؛

فروش هفت میلیارد تومانی صنایع دستی در نمایشگاه‌های مازندران

شمال آنلاین- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران، با اشاره به اینکه میزان فروش صنایع دستی استان تا پایان روز دهم فروردین ماه حدود هفت میلیارد تومان بوده است گفت: امسال تا پایان روز دهم بدون آمار فروش نمایشگاه روستایی، در هزار و ۲۰۰ غرفه ۲۲ نمایشگاه صنایع دستی، شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش صنایع دستی صورت گرفته است.

به گزارش شمال آنلاین، حسین ایزدی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران میزان فروش نمایشگاه صنایع دستی در سال قبل را هشت میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال قبل ۱۴ نمایشگاه برگزار شد که شش نمایشگاه منطقه ای و ملی و مابقی به صورت داخلی و استانی بوده است.

برگزاری ۳۲ نمایشگاه روستایی و هفت سیاه چادر در مازندران

وی از برگزاری ۲۲ نمایشگاه در ۲۲ شهر مازندران خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۵ نمایشگاه به صورت ملی و بقیه منطقه ای و استانی برپا شده است.

ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه ۳۲ نمایشگاه روستایی و هفت سیاه چادر در استان برپا شده است اظهار کرد: در این نمایشگاه ها علاوه بر صنایع دستی، سوغات و هدایای صنایع دستی نیز ارائه می شود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران گفت: برای برپایی نمایشگاه ها، ۱۴ مجری انتخاب شده است.

دریافت ۷۹ مهر اصالت صنایع دستی مازندران

این مسئول با اشاره به معافیت مالیاتی هنرمندان صنایع دستی درباره اجاره غرفه های صنایع دستی خاطر نشان کرد: به دلیل اجاره نمایشگاه از سوی بخش خصوصی، شاهد عرضه غرفه ها از مبلغ ۳۰۰ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان هستیم.

وی لاکتراشی، نمدمالی رامسر، فرش کلاردشت، منبت کاری بابل را از جمله صنایع دستی استان برشمرد و افزود: تاکنون در ۷۹ رشته صنایع دستی مهر اصالت دریافت کردیم که ۱۳ رشته مهر اصالت یونسکو را دریافت کرده است.

ایزدی با اشاره به بسته حمایتی از هنرمندان صنایع دستی روستایی گفت: در راستای تحقق شعار سال جاری تسهیلات خوبی برای تجدید کارگاه های صنایع دستی درنظر گرفته است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران میزان تسهیلات صنایع دستی را بیش از ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سعی بر این است تا کالای چینی در میان آثار صنایع دستی نمایشگاه‌ها به قروش نرسد.