استخدام پرستاران در چارچوب اجرای تفاهم نامه همکاری کار و کارگری ایران و قطر انجام می‌شود که بهمن ماه سال ۱۳۹۶ با حضور هیاتی از وزارت کار قطر در تهران امضا شد.

یک شرکت خصوصی خدمات پزشکی قطر برای انجام وظایف پرستاری در مراکز درمانی و بیمارستانی این کشور ، پرستار ایرانی استخدام می‌کند.

«محمدعلی جلایر» وابسته کار جمهوری اسلامی ایران در قطر با اعلام این موضوع به خبرنگار ایرنا در دوحه گفت: استخدام پرستاران در چارچوب اجرای تفاهم نامه همکاری کار و کارگری ایران و قطر انجام می‌شود که بهمن ماه سال ۱۳۹۶ با حضور هیاتی از وزارت کار قطر در تهران امضا شد.

وی افزود: بر اساس این توافق و در مرحله اول قرار است یک شرکت خصوصی قطری بخشی از کادر پرستاری خود را از طریق ایران تامین کند .

جلایر با بیان اینکه متقاضیان باید واجد شرایط وزارت بهداشت قطر برای شغل پرستاری باشند، تصریح کرد: پذیرفته شدگان در مراکز بیمارستانی، کلینیک‌های درمانی و تخصصی، کلینیک مدارس یا به صورت پرستار خصوصی در منازل به کار گرفته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: جزییات شرایط و اطلاعات مربوط به این پذیرش به زودی در پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی و پایگاه اینترنتی انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی (اصکابا) در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وابسته کار ایران گفت: پیشتر و در دهه گذشته بیش از هشتاد پرستار از ایران به قطر اعزام شدند که در حال حاضر شمار کمی از آنان در این کشور باقی مانده‌اند.

به گفته وی طی چهار سال گذشته هم حدود ۱۰۰ نفر نیروی کار ایرانی به قطر اعزام شده‌اند که فقط در بخش خدماتی به ویژه رستوران‌های ایرانی به کار گرفته شده‌اند.

جلایر اعزام نیروی متخصص را از اهداف وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران بر شمرد و گفت: به همین منظور در این مرحله اعزام متخصصان پرستاری در دستور کار قرار گرفته است و در مراحل بعد متخصصانی درحوزه خدمات فنی و مهندسی به قطر اعزام خواهند شد.

وابسته کار جمهوری اسلامی ایران در قطر با بیان اینکه تاکنون اطلاعات چهار هزار و ۵۰۰ خانوار ایرانی شاغل در قطر به ثبت رسیده و برای آنان کارنامه شغلی صادر شده است، گفت: بر اساس این اطلاعات حدود ۳۰ هزار ایرانی در قطر زندگی می‌کنند.