مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت که باد نسبتا شدیدی که از ساعاتی پیش در بخش ییلاقی و کوهستانی کجور این شهرستان وزیدن گرفت ، سبب گسترش آتش سوزی جنگل های کهنه ده این منطقه شده است.

بخشی از عرصه های جنگلی اطراف روستای کهنه ده بخش کجور حوالی ظهر دیروز سه شنبه دچار آتش سوزی شد ، ولی با وجود حضور تمامی نیروهای منابع طبیعی و مردمی تاکنون خاموش نشده است .
سیدوجیه الله موسوی میرکلایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با اینکه از نخستین ساعات امروز دستکم یکصد نفر از نیروهای حفاظتی ، قرقبانی ، فنی و همچنین اهالی روستاهای بخش کجور برای مهار و خاموش کردن آتش به محل حادثه اعزام شده اند ، نه تنها موفق به مهار آن نشده اند ، بلکه باد شدید سبب تشدید آتش سوزی شده است.
وی اظهار داشت : اکنون وضعیت به گونه ای است که در بالاترین ارتفاعات حتی در نوک قله ها نیز شعله های آتش دیده می شود و در چنین شرائطی نمی توان به آسانی آتش را مها کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت : مشکل دیگر هم این است که از ارتفاعات بالادست به علت شدت آتش سوزی سنگ های بزرگ به پائین دست سقوط می کند و احتمال این که آسیبی به نیروهای در حال اطفای حریق وارد کند ، دور از انتظار نیست.
وی افزود : بالگردی هم که روز گذشته حوالی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در فرودگاه نوشهر فرود آمد و قرار بود صبح امروز برای خاموش کردن آتش به محل وقوع حادثه اعزام شود ، دچار نقص فنی شد و امکان پرواز برایش وجود ندارد.
موسوی در عین حال گفت که ساعتی پیش یک فروند بالگرد دیگر برای اطفای حریق به محل وقوع آتش سوزی پرواز کرد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر اظهار امیدواری کرد که با به پرواز درآمدن این بالگرد ، آتش سوزی مهار و خاموش شود.
به گفته وی، این آتش سوی که از نوع سطحی است تاکنون به حدود ۳۰ هکتار از عرصه جنگلی کهنه ده خسارت وارد کرده است که از این میزان پنج هکتار از نوع تنه ای بوده است.
بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر با برخورداری از حدود ۳۵ هزار هکتار جنگل در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است .