در طرح نوروزی سال ۸۷، با وجود قریب به ۱۰ میلیون دستگاه خودرو، ۱۵۳۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست‌ دادند، این آمار ۱۰ سال بعد به ۸۷۴ مورد فوتی رسید و در عین حال تعداد خودروها نیز به حدود ۲۰ میلیون دستگاه افزایش پیدا کرد. با این وجود اما مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی در برخی از استان‌های کشور بیشتر از متوسط آن بود، استان‌هایی که برخی مسافرپذیر هستند و برخی دیگر به دلیل پهناور و کویری بودن جاده‌هایشان سبب مرگ مسافران نوروزی شده‌اند.

بر اساس آماری که پزشکی قانونی در اختیار ایسنا قرار داده است در طرح نوروزی سال ۹۶ که به دلیل ۳۰ روزه بودن اسفندماه ۲۱ روز به طول انجامید، ۸۷۴ تن جان خود را از دست‌دادند، آماری که به طور متوسط از مرگ ۴۱ نفر در هر روز از اجرای طرح نوروزی حکایت دارد، در این میان اما شمار جانباختگان حوادث رانندگی در برخی از استان‌های کشور بیشتر از میانگین اعلام شده بود.

بر این اساس بیشترین جانباخته حوادث رانندگی در طرح نوروزی ۹۶ در استان فارس بوده است؛ بطوریکه ۷۸ نفر در حوادث رانندگی نوروزی در این استان جان خود را از دست داده‌اند که ۴۷ نفرشان نیز در حوزه استحفاظی پلیس راه شمال این استان بوده‌اند. پس از استان فارس، خراسان رضوی با اختصاص ۵۹ نفر از قربانیان حوادث رانندگی درون و برون‌شهری به خود، رتبه دوم را داراست.

استان‌های کرمان و خوزستان هرکدام با ۵۷ مورد فوتی در حوادث رانندگی نوروز سال ۹۶ در رتبه بعدی قرار دارند و استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، گیلان و تهران نیز به ترتیب با ۵۴، ۴۸، ۴۶ و ۴۶ مورد فوتی در ایام نوروز در رتبه‌های بعدی قراردارند.

آذربایجان شرقی با ۳۹ مورد فوتی، هرمزگان با ۳۷ مورد فوتی، مازندران با ۳۴ مورد فوتی و مرکزی با ۳۲ مورد فوتی دیگر استان‌هایی هستند که شمار جانباختگان حوادث رانندگی در آن‌ها در زمان اجرای طرح نوروزی ۹۶ بیشتر از میانگین کل کشور بود.