معاون هواشناسی مازندران:

معاون هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه برای شنبه جریانات جنوبی مستقر است و انتظار  افزایش دمای قابل ملاحظه داریم که تا ۳۵ درجه می‌رسد، گفت: این افزایش دما با وزش باد گرم است که در ارتفاعات می‌تواند شدید باشد.

به گزارش شمال آنلاین، احمد اسدی در محل ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته افزایش محسوس دما داشتیم که بیشترین دما با ۳۵ درجه مربوط به ساری بود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی ها وزش باد از غرب به شرق شروع شد و حداکثر باد لحظه ای ۱۰۰ کیلومتر از نوشهر بود و  در آمل و ساری به ۹۰ کیلومتر رسید.

معاون هواشناسی مازندران  با اشاره به اینکه امروز کاهش دمای حداکثری نسبت به روز قبل داریم، گفت: آسمان هم صاف تا نیمه ابری پش بینی می شود.

این مسئول با بیان اینکه برای جمعه جریانات جنوبی شکل می گیرد و آسمان هم صاف و نیمه ابری است، تصریح کرد: افزایش دما داریم که پیش بینی می‌کنیم در ارتفاعات با وزش باد گرم همراه باشد.

اسدی با اشاره به اینکه برای شنبه جریانات جنوبی مستقر است و انتظار  افزایش دمای قابل ملاحظه داریم که تا ۳۵ درجه می‌رسد، ادامه داد: این افزایش دما با وزش باد گرم است که در ارتفاعات می‌تواند شدید باشد.

وی با بیان اینکه از شنبه شب انتظار داریم جریانات جنوبی به جریانات شمالی تبدیل شود و وزش باد شدید پیش بینی می شود، تصریح کرد: روز یکشنبه وزش باد داریم  در ابتدای صبح و آسمان به تدریج پراکنده شده و با بارش باران همراه است و دمای هوا کاهش می یابد.

اسدی با بیان اینکه روز دوشنبه پیش‌بینی می‌کنیم شاهد هوای خنک باشیم، خاطرنشان کرد: سه شنبه و چهارشنبه هم هوا صاف تا نیمه ابری است.

اسدی با اشاره به اینکه دریا صبح مواج بود و اواخر امروز از ارتفاع موج کاسته می شود فردا و پس فردا موج کوتاه داریم، خاطرنشان کرد: شنبه شب دریا مواج و طوفانی است.

وی اظهار کرد: با توجه به گرم بودن هوا و نداشتن باران از گردشگران تقاضا داریم از روشن کردن آتش در جنگل و مرتع پرهیز کنند و یا در صورت روشن کردن آتش، از خاموش کردن آن مطمئن شوند.

اسدی گفت: خزانه دارهای برنج و گلخانه ها آمادگی لازم داشته باشند که دچار آسیب نشوند  چون وزش باد شدید داریم.