برای نخستین بار در مازندران رقم خورده است

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر مازندران از برپایی هفت نمایشگاه سیاه چادر (عشایر) در مازندران خبر داد و گفت: این چادر ها برای نخستین بار با همکاری اداره کل عشایر مازندران در ایام نوروز برپا شده است.

به گزارش ونگ وا، علی نبیان در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به برگزاری ۲۲ نمایشگاه اصلی صنایع دستی در سطح استان از برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی دیگر در سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر خبر داد.

وی با اعلام اینکه ۳۹ نمایشگاه روستایی با عنوان بازارچه محلی برای عرضه محصولات بومی و محلی در این ایام در مازندران برپا شده است، گفت: برگزاری آیین نوروزخوانی از دیگر اقدامات ستاد سفر مازندران در ایام نوروز است.

نبیان از فعالیت ۷۲ مرکز بوم‌گردی در سطح استان خبر داد و گفت: «حضور مسافران در روستاها باعث رونق و توسعه اقتصادی در روستاهای استان است.

او‌ افزود: پروژه‌های گردشگری جدید با همکاری سرمایه‌گذاران و اداره میراث فرهنگی مازندران در حال شکل‌گیری است.

جانشین رئیس ستاد اجایی خدمات سفر مازندران ضمن اشاره به چهار خطه شدن محور سوادکوه-قائم‌شهر و سوادکوه-تهران و افتتاح هشت کیلومتر از محور هراز گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها حضور گردشگران در استان را افزایش خواهد داد.

نبیان با اعلام ظرفیت اقامت ۸۴۴ هزار نفرشب در استان از افزایش هفت درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

معاون عمرانی استانداری مازندران ضمن اشاره به اقامت ۳۳۹ هزار و ۶۷۳ نفر شب در بیست و هفتم اسفند سال گذشته گفت: در بیست و هفتم اسفند سال جاری این میزان اقامت به ۳۹۰ هزار و ۴۱۸ نفر شب اقامت افزایش یافته است.

نبیان به طراحی ربات تلگرامی با عنوان «رسام» (راهنمای سفر ایمن مازندران) برای نخستین بار به همت جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و گفت: «این ربات با آی‌دی rasambot@ در تلگرام قابل دریافت است و برای آشنایی مسافران با اماکن و جاده‌های مازندران در دسترس است.