فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی مازندران گفت : محدودیت های ترافیکی محورهای مواصلاتی هراز ، سوادکوه و کندوان استان در ایام نوروز از فردا بیست و چهارم اسفند به مدت ۲۳روز تا هفدهم فروردین سال ۹۷ اجرا می شود.

سرهنگ محمدرضا قدمی افزود: در مدت اعمال محدودیت های ترافیکی نوروزی تردد خودروهای سنگین در محورهای هراز ، کندوان و فیروزکوه ممنوع می شود تا گردشگران با سهولت و امنیت بیشتری رانندگی کنند.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت تردد هرنوع موتور سیکلت به استثنای موتورسیکلت های انتظامی و امدادی در محورهای سه گانه مازندران منتهی به تهران ممنوع خواهد بود.
**محور کندوان
سرهنگ قدمی گفت: تردد انواع تریلر ، کامیون و کامیونت در محورکندوان در ایام نوروز ممنوع است.
وی اضافه کرد: تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۵تا ساعت ۶ صبح روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴و ۲۵ اسفند و روزهای دوشنبه، سه شنبه ۲۸و ۲۹اسفند و همچنین در تاریخ هشتم فروردین سال آینده از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است.
فرمانده پلیس راه مازندران ادامه داد: همچنین بر اساس اعلام مامورین پلیس راه مستقر در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸ همان روزهای اعلام شده تا ساعت ۶ صبح روز بعد از میدان امیر کبیر کرج به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود.
وی بیان داشت: تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان روز شنبه چهارم فروردین و نیز روزهای یکشنبه ، دوشنبه و جمعه در تاریخ های ۱۲، ۱۳ و ۱۷ فروردین سال آینده بین ساعت ۱۲ تا ساعت سه بامداد این روزها از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵همان روزها تا سه بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.
**محور هراز
رئیس پلیس راه مازندران به اهمیت رعایت محدودیت های ترافیکی در محورهراز اشاره کرد و گفت: تردد انواع تریلرها از فردا تا هفدهم فروردین سال آینده در این محور ممنوع است .
قدمی اظهار داشت: تردد انواع کامیون و کامیونت ها از ساعت ۱۲تا ۲۴روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۷و ۲۸اسفند و روزهای پنجشنبه در تاریخ های ۹ و ۱۶فروردین سال آینده و همچنین از ساعت ۶تا ۲۴روزهای پنجشنبه ، جمعه و سه شنبه تاریخ های ۲۴، ۲۵ و ۲۹ اسفند و روزهای شنبه و جمعه تاریخ های ۴، ۱۰ و ۱۷ فروردین سال آینده از تهران به آمل و بالعکس ممنوع است.
وی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه در محورهراز از ساعت ۱۳روزهای جمعه، شنبه ، یکشنبه و دوشنبه تاریخ های ۳، ۴ ، ۱۲، ۱۳ و ۱۷ فروردین سال آینده تا ساعت ۲بامداد روز بعد از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵تا سه بامداد روز بعد تاریخ های مورد اشاره از آب اسک تا رودهن ( محدوده مشاء ) به صورت یکطرفه خواهد بود.
**محور سوادکوه
فرمانده پلیس راه مازندران گفت: درمحور سوادکوه نیز تردد انواع تریلر از ساعت ۱۲تا ۲۴ تاریخ های ۲۵و ۲۸ اسفند امسال و ۹و ۱۶فروردین سال آینده از تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است.
قدمی همچنین گفت: تردد تمام تریلر ها از ساعت ۶ تا ۲۴ تاریخ های ۲۹اسفند امسال و چهارم فروردین سال آینده و همچنین روزهای جمعه تاریخ های ۱۰و ۱۷فروردین سال آینده از تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است.
فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه هر ساله این استان مقصد بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی کشور است ، گفت : باید بپذیریم که جاده های استان جوابگوی حجم انبوه خودروها در ایام نوروز نیست و لازم است رانندگان با احساس مسئولیت و صبوری بیشتری در این مسیر تردد کنند .
وی به جاذبه های طبیعی جاده های مواصلاتی هراز ، کندوان و سوادکوه اشاره و اضافه کرد : مسافران و گردشگران برای اینکه بتوانند از سفرهای نوروزی حتی در جاده ها لذت ببرند ، باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
مازندران در تعطیلات نوروزی سال ۹۶ میزبان بیش از ۱۲ میلیون نفر شب گردشگر بود.
مازندران ۱۰ هزارو ۷۵۰کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد./ ایرنا