ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از جمعه (۲۵ اسفندماه)،جزئیات فعالیت این سامانه در نقاط مختلف ایران را تشریح کرد.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است:‌ «تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی نشاندهنده ورود سامانه بارشی از اواسط روز جمعه (۲۵ اسفندماه) از غرب کشور است که باعث ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در غرب، شمال غرب و جنوب غرب و به‌تدریج استان‌های واقع در دامنه‌های البرز ، سواحل دریای خزر ، مرکز و جنوب کشور در این روز می‌شود.

روز شنبه (۲۶ اسفندماه) علاوه بر این مناطق جنوب، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد. به‌تدریج از بعدازظهر شنبه ناپایداری‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می شود. روز یکشنبه (۲۷ اسفندماه) این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال می‌شود. بر این اساس وضع هوای کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:

به تدریج از بعدازظهر جمعه مورخ (۲۵ اسفندماه): بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد در ارتفاعات بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال وبختیاری. بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، لرستان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، غرب مازندران. از شب جمعه بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد در ارتفاعات بارش برف در استان‌های قزوین، البرز، تهران.

شنبه مورخ ( ۲۶ اسفندماه): بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد در ارتفاعات بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی. بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد در استان‌های فارس، بوشهر، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و شمال خوزستان.

همچنین بعدازظهر جمعه و روز شنبه (۲۵ و ۲۶ اسفندماه) به دلیل وزش باد شدید روی شمال عربستان و عراق احتمال تشکیل گرد و خاک و انتقال آن به جنوب غرب کشور به خصوص استان خوزستان دور از انتظار نخواهد بود.»