استاندار مازندران گفت : در طول تاریخ این مردم بودند که ثروت خدادادی را حفظ کردند و در ادامه راه نیز نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی باید گسترش یابد .

  محمد اسلامی امروز دوشنبه در جشنواره بومی محلی ‘ مشتلق بهار ‘ در منطقه لفور سواد کوه شمالی، افزود : نقش آفرینی مردم در حفظ و نگهداری جنگل و منابع طبیعی یک مساله اساسی است که باید گسترش بدهیم و این مردم هستند که می توانند این ثروت گرانبها را ارتقاء دهند و از آن صیانت کنند و این میراث ارزشمند را با کیفیتی بهتر به نسل آینده بسپارند.
استاندار مازندران با بیان این که این تفکر که با ساز و کارهای مدیریتی ، به گونه ای رفتار کنیم که نه تنها به ثروت آیندگان دست درازی نکنیم ،بلکه ذخایر خود را افزایش و رونق بدهیم ، اظهار داشت : باید ثروت های خدادادی را با کیفیت مطلوب تری به آیندگان تحویل بدهیم.
وی یاد آور شد : باید الگوهای درست نقش آفرینی مردم در حفظ منابع طبیعی را به همه نقاط استان گسترش دهیم ، بنحوی که بتوانیم شاهد تحقق این اصل باشیم که جنگل و منابع طبیعی میراث آیندگان است و ما برای صیانت از میراث نسل های آینده از هیچ کوششی فرو گذار نخواهیم کرد.
اسلامی با اشاره به این که منابع لازم برای ظرفیت سازی در روستاها از سوی دولت تدبیر و امید تخصیص یافته است ، گفت : امیدواریم مردم و کسانی که دارای پتانسیل فعالیت هستند برای ایجاد اشتغال در روستاها و توسعه تولیدات روستایی اقدام کنند.
مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت که ۷۰ درصد آن به عنوان عرصه های طبیعی شناخته شده است .
مازندران دارای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی است که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.
** جوانان با الگوی های جدید اشتغال هماهنگ شوند
استاندار مازندران همچنین به بیکاری و لزوم بهره گیری جوانان جویای کار از تسهیلات ارزان قیمت تاکید کرد و گفت : با افتتاح سامانه روستا کالا، جوانان تحصیلکرده در روستاها می توانند با شناسایی ظرفیت های صنایع دستی و هنری و دیگر محصولات خود را به آسانی به بازار برسانند.
او بر توسعه صنایع دستی در روستاهای مازندران تاکید کرد و افزود : منابع ارزان قیمت برای رونق این نوع فعالیت ها در روستاها از سوی دولت اختصاص یافته و پشتیبانی های لازم از این فعالیت ها صورت خواهد گرفت.
اسلامی با بیان اینکه برای ایام نوروز نیز ایجاد بازارچه های عرضه محصولات بومی و مواد غذایی محلی در شهرستان ها در دستور کار قرار دارد ، عنوان کرد : باید تولیدات روستایی با عرضه در بازار بر روی اقتصاد مردم روستا تاثیر مثبت بگذارد.
وی با تاکید بر این که کاستی های موجود در بخش های مختلف با مشارکت و کمک مردم باید رفع شود ، افزود : در تلاشیم تا تعهدات دولت در ایجاد زیرساخت ها در استان به شایستگی دنبال شود.
استاندار مازندران با اشاره به این که همه تلاش و اهتمام بر این است که از همه ظرفیت ها در جهت رفع دغدغه های مردم بویژه دغدغه اشتغال بهره گیری شود ، گفت : جوانان با الگوهای جدید اشتغال خود را هماهنگ کنند.
وی افزود : پیگیری های قابل ملاحظه ای را با فنی حرفه ای انجام داده ایم تا جوانان با حرفه آموزی و مهارت آموزی بتوانند در رشته های تحصیلی خود کارآفرین شوند و در حوزه های آی تی سی و مهارت های فردی ایجاد شغل کنند.
اسلامی با بیان این که ایجاد مشاغل خرد و خانگی با استفاده از منابع ارزان قیمت دولت ، راهبرد اصلی اشتغال در مازندران است، تاکید کرد : باید از مزیت های موجود از جمله بوم گردی و طبیعت گردی برای ایجاد اشتغال استفاده مطلوب شود.