استاندار مازندران با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند ، گفت : استفاده از این ظرفیت برنامه جدی و پیش روی مسئولان استان به شمار می رود .

محمد اسلامی روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیر کل جدید امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود : زنان این استان همپا و همگام مردان در عرصه های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند و نقش آفرینی می کنند که نباید از این مساله غافل ماند .
وی توجه به بانوان را توجه به قشر اثرگذار و مهم جامعه استان مازندران می داند ، ادامه داد : هرگونه بی توجهی به این ظرفیت ها می تواند موجب هدر رفت سرمایه های استان شود.
استاندار مازندران یکی از نقش های اثرگذار بانوان را کنترل شتاب آسیب های اجتماعی در جامعه ذکر کرد و گفت : زنان با تحکیم بنیان خانواده می توانند در کاهش این شتاب تاثیر خود را داشته باشند .
وی که از حضور بانوان در مسئولیت دهیار و اعضای شورای اسلامی روستاهای مازندران به عنوان بخش دیگری از نقش آفرینی این قشر در مسائل استان نام برد ، ادامه داد : همچنین از ظرفیت این قشر به عنوان دبیر کمیته های یازده گانه کارگروه اتاق فکر استان
استفاده می شود .
اسلامی عملی شدن وعده دولت مبنی بر سپردن ۳۰ درصد مسئولیت ها به زنان را به عنوان گامی موثر برای استفاده از ظرفیت این قشر دانست و امیدوار است که این مهم محقق شود .
در این مراسم همچنین سمیه قاسمی طوسی ، تنها فرزند سردار شهید سرلشکر پاسدار محمد حسن قاسمی طوسی با حکم استاندار مازندران رسما به سمت مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران انتخاب شد .
سمیه قاسمی طوسی متولد ۱۳۵۷ دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی است .
وی که هم اکنون دانشجوی دکتری جامعه شناسی مسائل اجتماعی است از کارکنان وزارت کشور و در اداره کل امور بانوان استانداری مازندران فعالیت می کند .
مدیر کلی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نخستین تجربه مدیریتی سمیه قاسمی طوسی است .
قاسمی طوسی در آیین معارفه اش گفت که بانوان مازندران از ظرفیت های خوبی برخوردار هستند که می توان از آن برای ارتقا و رشد استان استفاده کرد .
وی افزود : نیمی از جمعیت استان مازندران را زنان تشکیل می دهند و می بایست در جایگاه های خوبی قرار بگیرند .
مدیر کل جدید امور بانوان مازندران اضافه کرد : رسیدن زنان استان به جایگاه های مناسب و استفاده از ظرفیت های آنان منوط به حرکت و تلاش از سوی خود این قشر است تا به مقصود مورد نظر برسند .
وی تاکید کرد: زنان مازندران نباید چشم انتظار و منتظر بمانند تا برای رفع مشکلات آنها قدم برداشته شود و باید به خود اتکایی به خود این کار را انجام بدهند .
پیش از این مریم جمشیدی به مدت بیش از چهارسال مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری مازندران بود.
نیمی از جمعیت حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران را زنان تشکیل می دهند .