معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به رشد ۳۷ درصدی تخت های اقامتی استان گفت: تخت های اقامتی استان امسال با ۱۵ هزار و ۳۴۱ تخت افزایش به ۵۵ هزار و ۸۹۴ تخت رسید.

مهران حسنی روز سه شنبه در نوشهر به ایرنا اظهار داشت: امسال با بهره برداری از چندین طرح اقامتی و گردشگری چهارستاره تا هتل آپارتمان درجه یک به ویژه در غرب مازندران، ۱۵ هزار و ۳۴۱ تخت به ظرفیت اقامتی استان مازندران افزوده شده و با احتساب آن هم اینک شمار تخت های اقامتی این استان با رشد ۳۷ درصدی به ۵۵ هزار و ۸۹۴ تخت افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر امسال با آماده سازی ۱۶ واحد اقامتی بوم گردی جدید تعداد مراکز بوم گردی مازندران به ۷۰ اقامتگاه رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ در خواست ایجاد واحد اقامتی بوم گردی نیز در حال دریافت مجوز راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در مازندران هستند.
وی پیش بینی کرد امسال نیز شاهد افزایش قابل ملاحظه حضور گردشگران در مازندران خواهیم بود و افزود: بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت در مازندران امسال ثبت شده است که از این تعداد بیش از ۴۰۰ هزار نفر شب اقامت گردشگران خارجی از کشورهای مختلف دنیا از جمله عراق، عمان، کویت ، آلمان ، فرانسه و کانادا را شامل می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از تشکیل ستاد اجرای خدمات سفر با ۱۲ کمیته، خدمات انتظامی و ترافیک ، حمل و نقل ، امداد و نجات ، کمیته تنظیم بازار ، خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست ، کمیته بودجه و آمار ، اطلاع رسانی، فرهنگی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ، کمیته امور شهرداری ها، کمیته امور دهیاری و اسکان به ریاست استاندار و دبیری این اداره در مازندران خبر داد.
حسنی، اجرای برنامه نوروز خوانی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ۲۲ شهرستان به همراه ۲ جشنواره گل و گیاه یکی در شرق و یکی دیگر در غرب مازندران با همکاری شهرداری ها ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی مازندران در جهت ترویج فرهنگ بومی از برنامه های ویژه امسال بر شمرد.
وی همچنین از آماده سازی ترمینال ها و فرودگاهها، تقویت ناوگان حمل و نقل ، تامین روشنایی محورهای مواصلاتی، استقرار پایگاههای سلامت و ایمنی، هماهنگی جهت اسکان های اضطراری، اجرای طرح ترافیک درون شهری و برون شهری با توجه به نزدیکی ایام نوروز خبر داد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران بر ضرورت ارتقای ارائه خدمات به گردشگران تاکید کرد و افزود: در این راستا امسال ۲۴ دوره آموزشی باحضور یک هزار و ۴۰۰ نفر در حوزه های مختلف همچون نیروی انتظامی، واحدهای اقامتی و پذیرایی و ناوگان حمل ونقل برگزار شد.
وی تصریح کرد: امسال با همکاری اداره امور عشایری مازندران پنج سیاه چادر بزرگ در شهرهای بابل، ساری، سوادکوه، آمل و قائمشهر در ایام نوروز برپا خواهد شد تا به ارائه سبک زندگی و محصولات صنایع دستی و غذایی بپردازد.
وی در نظر گرفتن تدابیر حفاظتی و امنیتی برای پارکها و کمپ ها، برپایی چادرهای نماز در مسیرها و شهرها، آماده سازی مراکز اقامتی و پذیرایی استان، اجرای طرح نظر سنجی از گردشگران و آمار گیری از گردشگران مقیم مازندران، تامین و توزیع میوه و مواد پروتئینی همراه با نظارت، برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه ، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و برپایی سفره های هفت سین و مانور سفر در ۲۵ اسفند از سایر اقدامات دیگر این ستاد اعلام کرد.
از ۲۷ اسفند ماه سال ۹۵ تا سیزدهم فروردین ۹۶ بیش از ۱۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر شب اقامت گردشگران در مازندران ثبت شد./ ایرنا