نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت که فرودگاه بین المللی دشت نازساری ظرفیت زیادی برای افزایش پروازهای خارجی دارد و باید ازاین پتانسیل به درستی استفاده شود.

  محمد دامادی روزچهارشنبه درحاشیه شروع عملیات اجرایی تعریض محورمیاندرود- گهرباران به خبرنگاران افزود: درحال حاضر پرواز خارجی از این فرودگاه بین المللی به عتبات عالیات در عراق و انتقال حجاج مازنی به مکه و مدینه است.
وی اضافه کرد : این در حالیست که با رویکرد رونق صنعت گردشگری در مازندران باید پروازهای خارجی نیز به سایر کشورها از فرودگاه دشت ناز ساری افزایش یابد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که طرح افزایش پرواز خارجی از فرودگاه بین المللی ساری به کشورهای آسیای میانه و سایر کشورهایی که تقاضا برای آن وجود دارد در دستور کار قرار دارد.
دامادی افزود : با پیگیری های انجام شده کاهش ارتفاع دکل برق این فرودگاه و خرید دستگاه وایلس ( ناوبری هواپیمایی ) نیز انجام شد که با انجام کاهش ارتفاع دکل تا اردیبهشت ماه سال آینده، زمان پرواز کاهش می یابد و بستر افزایش پرواز نیز فراهم خواهد شد.
وی خرید زمین مورد نیاز اطراف را از دیگر برنامه های پیش بینی برای توسعه فرودگاه ساری اعلام کرد.
** افزایش پرواز ساری- تهران
دامادی گفت که طرح روزآمد شدن پرواز ساری- تهران به دلیل برخی موانع از جمله دکل برق و نصب وایلس هنوز به مرحله اجرا نرسید، ولی پروازهای ساری- تهران به چهار پرواز در هفته رسید.
وی اضافه کرد : سازمان هواپیمایی کشور در نشستی در فرودگاه ساری وعده کرد تا در صورت تامین زیرساخت ها از جمله کاهش ارتفاع دکل برق حاشیه فرودگاه، از سال آینده پرواز ساری- تهران روزآمد شود.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : براساس این وعده، آشیانه شبانه یک فروند هواپیما در فرودگاه دشت ناز ساری تعیین می شود تا پرواز از صبحگاهی از ساری- تهران و عصرگاهی تهران- ساری نیز برقرار شود.
**سرعت اجرای محور تاکام ساری
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت که با دستور وزیر راه و شهرسازی و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی چهارخطه ساری- تاکام در جنوب شهرستان ساری سرعت گرفت.
دامادی افزود : پیمانکار برای اجرای فازدوم این محور نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی انتخاب شد و پروژه با نظارت مستمر این وزارتخانه مطابق با برنامه ریزی در حال ساخت است.
وی محدودیت اعتباری را عامل اصلی در تاخیر تکمیل این پروژه دانست.
محور ساری- تاکام در جنوب شهرستان ساری قرار دارد که با مرکز استان حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و عملیات ساخت ۱۳ کیلومتر از این محور در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت و ۲٫۵ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفت.
پیش بینی می شود این محور حداکثر تا ۲ سال آینده به طور کامل چهارخطه و زیر بار ترافیک قرار گیرد.