معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که به منظور افزایش و رونق تولید گل و گیاهان زینتی در این استان ، به متقاضیانی که اقدام به ایجاد گلخانه های روباز می کنند هم تسهیلات حمایتی پرداخت می شود.

عزیزالله شهیدی فر دوشنبه شب در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاهان زینتی آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تسهیلات حمایتی برای ایجاد گلخانه در سال های گذشته فقط برای ایجاد گلخانه های بسته و مدرن و یا اصلاح و بازسازی آنها بود ولی این رویه را امسال تغییر داده ایم.
وی وسعت گلخانه های روباز مازندران را حدود ۷۰۰ هکتار برآورد کرد و گفت که تولید کنندگان این بخش سهم سهمی در تولید گل و گیاهان زینتی استان و ارسال آن به دیگر استان های کشور و حتی خارج از کشور دارند.
شهیدی فر وسعت مجموع گلخانه های روباز و بسته مازندران را حدود یکهزار هکتار اعلام کرد و افزود : بیش از چهار هزار بهره بردار در مازندران در تولید گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی فعالیت دارند.
** ضرورت اصلاح ساختار ۷۰ درصد گلخانه های مازندران
معاون جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که بیش از ۷۰ درصد گلخانه های موجود استان هم اکنون پایین تر از درجه ۲ و یک هستند ، بر ضرورت اصلاح ساختار و استاندارد سازی آنها تاکید کرد و گفت که دولت در سال های اخیر برای اصلاح ساختار گلخانه های استان تسهیلات خوبی پرداخت کرده است.
وی تسهیلات پرداخت شده در این بخش در سال گذشته را حدود یکصد میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : امسال تسهیلات دولتی برای حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاهان زینتی برای اصلاح ساختار گلخانه ها به سمت استانداردسازی و افزایش صادرات تا دو برابر جهت داده شده است .
شهیدی فر گفت که برای صادرات و حضور در بازارهای رقابتی کشورهای منطقه ، چاره ای جز استانداردسازی تولید نداریم و باید اصلاح ساختار جدی گرفته شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، چهارمین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی و مبلمان شهری استان های کشور روز دوشنبه در محل دائمی نمایشگاههای شهرستان آمل گشایش یافت.
در این نمایشگاه ۴۴ شرکت و واحد تولیدی بخش گل و گیاه ، مبلمان شهری و ماشین آلات از سراسر کشور تولیدات خود را در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع به نمایش گذاشته اند .
این نمایشگاه تا ۲۸ بهمن ماه صبح و عصر برای بازدید علاقه مندان برپاست.