/ ونگ وا/   جمعی از تولیدکنندگان و اعضای کمپین حذف ربا از شهرستانهای مختلف استان و کشور امروز با حضور در دفتر فرماندار نکا از سوء تفاهم بوجود آمده درباره ربا در مراسم ۲۲ بهمن این شهرستان عذر خواهی کردند.

کمپین کشوری حذف ربا دارای هزاران عضو از سراسر کشور بوده و بخش عمده اعضای آن را تولید کنندگان تشکیل می دهند. سید امیر خاکزادیان یکی از فعالان این کمپین در گفت و گو با خبرنگار ونگ وا درخصوص کمپین حذف ربا گفت: این کمپین در دو حوزه اطلاع رسانی و حقوقی فعالیت می کند در بخش اطلاع رسانی سعی می کند با آگاهی مردم و مسئولان برنامه ریزان ومسئولان کشور را متوجه این نقص در سیستم اقتصادی و بانکداری کشور نماید و در بخش حقوقی که متشکل از جمعی از وکلا و قضات با تجربه کشور هستند سعی می شود از تولیدکنندگان و کسانی که گرفتار نظام های غلط بانکداری کشور هستند کمک کنند.

جمعی از اعضای کمپین حذف ربا به نمایندگی از شهرستانهای مختلف استان و تهران با حضور در دفتر مهندس احمدی فرماندار نکا از اتفاقات بوجود آمده در حاشیه مراسم ۲۲ بهمن و حواشی بوجود آمده در فضای مجازی ابراز تاسف کردند و بدلیل حواشی رسانه ای بوجود آمده از مهندس احمدی دلجویی کردند. و معتقد بودند متاسفانه برخی تندروی ها نه تنها کمکی به کمپین نمی کند بلکه ممکن است سد راه کمپین و مانع به هدف رسیدن آن باشند. این گروه از فعالان اقتصادی معتقد بودند هرنوع فعالیت عمومی و اطلاع رسانی و پخش اعلامیه بخصوص در روزهایی همچون  ۲۲ بهمن لازمه اش هماهنگی با شورای تامین و مجوز از وزارت کشور است. چراکه در فضای آرام و بدور از حساسیت و تنش کمپین بهتر به اهدافش می رسد. (لازم به ذکر است گروهی که در روز ۲۲ بهمن اقدام به نصب غرفه مبارزه با ربا در سطح شهر نکا نمودند گروهی دیگر غیر از همین کمپین حذف ربا بودند)

به گزارش ونگ وا مهندس احمدی فرماندار نکا در این دیدار ضمن تحسین چنین فعالیتهایی برای امنیت و آرامش بنگاههای اقتصادی و رفاه مردم گفت: قطعا بنده مخالف سرسخت ربا هستم و اگر لازم باشد از برنامه های شما در چارچوب قانون حمایت خواهم کرد. حتی دولت تدبیر و امید هم در این راستای سعی کرده سود بانکی را همه ساله کاهش دهد. وی گفت: متاسفانه برخی در فضای مجازی طوری سیاهنمایی کردند که بنده را موافق ربا خوری نشان دهند در حالی که همه حرفم بر ناهماهنگی و اقدام خودسرانه آن جوانان بود. فرماندار نکا افزود من از جوانان و مردمی که نادانسته کاری انجام دادند گله مند نیستم، بلکه از رفتار برخی از افراد حقوقی که وظیفه خودشان را نادیده گرفتند وحتی متاسفانه در پشت صحنه انها را حمایت کردند ناراحت شدم.