فرماندار میاندورود مطرح کرد

فرماندار میاندورود گفت: دستگاه ILS نیز پس از اجرای طرح کاهش ارتفاع دکل در فرودگاه دشت ناز به کار گرفته می‌شود. استقرار دستگاه ILS در فرودگاه دشت‌ ناز اتفاق مبارکی برای مردم استان خواهد بود.

ونگ وا، سرویس اجتماعی فاطمه نوری: دهه فجر هر سال با بهره‌بردرای از پروژه‌های عمرانی و خدمات همراه است. در مازندران نیز مانند سراسر کشور طی روزهای گذشته پروزه‌های متعددی به بهره‌برداری رسید و تعداد زیادی از مردم استان از مزایای این پروزه‌ها برخوردار شدند.

در میاندورود نیز تعدادی از پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی به بهره‌برداری رسید. فرماندار میاندورود در حاشیه افتتاح پروژه‌های دهه فجر این شهرستان از پیگیری برای انجام برخی اقدامات مهم برای توسعه فعایت‌های فرودگاه دشت ناز خبر داد و گفت: ارتفاع تمام دکل‌هایی که از سوی سازمان هواپیمایی به عنوان مانع پروازی فرودگاه دشت ناز اعلام شده تا تا پایان سال کاهش خواهد یافت. با تکمیل این طرح حدود ۴۰۰ متر از فضای باند فرودگاه که پیش از این به دلیل وجود دکل غیر قابل استفاده برای فرود و پرواز هواپیما بود مورد استفاده قرار خواهد گرفت و زیر بار ترافیک می‌رود که با این اقدام شرایط برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر نیز فراهم می‌شود.

تسهیل فرود هواپیماهای پهن پیکر در دشت‌ناز

«ارسطو قادری» اظهار کرد: دستگاه ILS نیز پس از اجرای طرح کاهش ارتفاع دکل در فرودگاه دشت ناز به کار گرفته می‌شود. استقرار دستگاه ILS در فرودگاه دشت‌ ناز اتفاق مبارکی برای مردم استان خواهد بود. زیباسازی محوطه فرودگاه و بلوار منتهی به آن هم از برنامه‌های دولت در آینده است.
این مسئول درباره پروژه‌های دهه فجر این شهرستان نیز گفت: اعتبارات تخصیصی مربوط به افتتاح پروژه‌های دهه فجر پایین بوده و برخی پروژه‌ها به پایان نرسیده است. با وجود محدودیت مالی دولت اعتبار پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، عمرانی و کل پروژه‌های خدماتی در شهرستان نزدیک به ۶ میلیارد تومان بود.

وی افتتاح کارخانه سبد‌سازی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، بهره‌برداری از فاز نخست تولید ماهی خاویاری و تولید ۲۰۰ هزار قطعه‌ای بچه ماهی در روستای زید سفلی میاندورود با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و افتتاح پروژه آبرسانی روستای زید علیا با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان را از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان برشمرد.

پیگیری برای تعریض جاده گهرباران

نماینده عالی دولت در میاندورود تصریح کرد: در محور گهرباران به طول ۳۰ کیلومتر که از جاده‌های مهم، استراتژیک و پرتردد شرق مازندران است در سال‌های گذشته مشکلات زیادی به دلیل کم عرض بودن و تعریض نشدن برای مردم به‌وجود آمده بود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی برای توسعه آن انجام شد. در دولت یازدهم با تلاش مسئولان شهرستانی، استانی و نمایندگان مجلس حدود نیمی از این محور تعریض شد و پیگیری‌ها برای تکمیل این پروژه ادامه دارد.
قادری با بیان اینکه از جمله پروژه‌های ملی و مورد تاکید در شهرستان، ساخت پل ارتباطی ساحل فرح‌آباد و گهرباران میاندورود است ادامه داد: عملیاتی شدن این پروژه برای استان نتیجه خوبی دارد. این پروژه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار نیمه کاره مانده است. در حالی که با تکمیل شدن آن فصل جدیدی برای ارتباط میان شرق و غرب استان فراهم می‌شود و تامین اعتبار و تکمیل آن موجب برجستگی عملکرد دولت در شهرستان میاندورود خواهد شد.

وی درباره کاهش بار ترافیکی در جاده مواصلاتی میاندورود-نکا و خیابان‌های اصلی شهر گفت: برطرف کردن معضل ترافیکی در شهرستان میاندورود از مطالبات مهم مردم است. استاندار نیز بر موضوع حل معضل ترافیک در این شهرستان تاکید دارد .ایجاد دوربرگردان روبه‌روی فرمانداری میاندورود از اقدامات خوب و اساسی برای کاهش ترافیک بوده است.
مقام عالی دولت در میاندورود درباره رفع مشکل در نقاط کور ترافیکی همچون تردد روی پل نکاچوب، گفت: از زیر پل نکا‌چوب ریل راه‌آهن می‌گذرد و محل تردد ماشین‌های سنگین هم هست. با توجه به نامه‌نگاری‌هایی که با مدیرعامل نکاچوب داشتیم امیدواریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی، مشکل این مسیر هم مرتفع شود.

وی درباره مشکلات جاده گهرباران با اشاره به سابقه دیرینه این جاده در تصادفات، اظهار کرد: در شرایط کنونی و با توجه به شرکت‌های مختلفی که در انتهای این جاده قرار دارند، تردد ماشین‌های سنگین در این مسیر بسیار پرحادثه شده است. ضمن اینکه با پیگیری «محمد دامادی» نماینده ساری و میاندورود و جذب اعتبار، نزدیک به ۱۵ کیلومتر تعریض شده است.

این مسئول افزود: فاز بعدی تعریض گهرباران نیز در دست اقدام است. اجرایی شدن نزدیک به ۳۰ کیلومتر آن تا دریا در دولت دوازدهم اتفاق مبارکی است که از بروز حوادث جاده‌ای در این مسیر جلوگیری خواهد کرد. با پیگیری «محمد دامادی» و همکاری مدیرکل سازمان کشتیرانی، ترمیم شانه‌ها روکش آسفالت این مسیر هم تا دریا انجام خواهد شد. این عملیات با تاکید استاندار و همکاری نماینده مردم در حال استمرار و انجام است.

کمبود اعتبارات برای تکمیل پروژه‌ها

قادری با تأکید بر این‌که تخصیص اعتبارات ۴۳ درصدی برای آبادانی این شهرستان تازه‌تاسیس کافی نیست، گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی روستاهای بالا‌دست، گاز‌رسانی به ۶روستای مناطق بالا‌دست، تغییر الگوی کشت برای مهار آب‌های سطحی، هدایت آب‌های سطحی به سمت دریا، اجرای طرح هادی در برخی مناطق و تکمیل آسفالت روستای برگه، از جمله اقدامات اساسی و مهمی بود که در این شهرستان و در دولت یازدهم و دوازدهم صورت گرفت.
فرماندار میاندورود درباره آبرسانی و افزایش کیفیت آب مورد استفاده در شهرستان گفت: بحث آبرسانی از اولویت‌های مهم دولت یازدهم بود. در خصوص آب آشامیدنی در بخش گهرباران از نظر کمی در فصل سرما و گرما دچار مشکل بودیم؛ اما با ساخت حلقه‌های چاه مشکل کمبود آب و مسئله کیفیت و بهداشت، برطرف شده است. اکنون در روستاها مشکل کمبود آب نداریم و فقط بعضی مواقع در برخی روستاها آب آشامیدنی به لحاظ کیفی مشکلاتی دارد، البته سطح کمی آب در بخش مرکزی شهرستان دچار مشکلاتی است که امیدواریم مرتفع شود.