استاندار مازندران با اشاره به جایگاه برتر ایران اسلامی در پنج محور ممنوعه جهان گفت: این کشور نشان داد در شرایط حاد تحریم می تواند با استفاده از دانش جوانان خود افتخار بزرگی کسب کند.

 محمد اسلامی شنبه شب در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد جامع شهرستان نکا برگزار شد، با اشاره به سلطه طلبی استکبار جهانی در ایران اظهار کرد: استکبار جهانی کشورمان را به عنوان یک سکوی امن و ایالت ۵۱ برای خود مدیریت می کرد به طوری که همه سیاست ها و مدیریت ها تحت سلطه آمریکا بود.

وی افزود: با وجود اینکه سه ناوگان هوایی، دریایی و زمینی سپاه بزرگ آمریکا در ایران مستقر بودند اما با وجود این قدرت های نظامی نتوانستند در مقابل وحدت و انسجام مردم این دیار ایستادگی کنند.

استاندار مازندران گفت: هنوز بعد از گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان این نظام از راه امام، ظرفیت انقلاب اسلامی، ظرفیت غنی و ارزشمند مردم ایران در شگفت هستند و همواره با ترفند و توطئه های بی شمار به دنبال سقوط این انقلاب در این برهه از زمان هستند.

اسلامی اضافه کرد: دشمنان این نظام وقتی این هماهنگی، انسجام و پایه های مستحکم کشور را نظاره کردند با یک شعار و هدف با تحت فشار قرار دادن از بیرون و عملیاتی کردن تحریم ها به دنبال جداسازی مردم از بدنه انقلاب و نظام ارزشمند اسلامی بودند که خوشبختانه تمامی توطئه هایشان در نطفه خفه شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره اشکال در مشروعیت نظام تصریح کرد: استکبار از آغاز برپایی انقلاب به دنبال ایجاد اشکال در مشروعیت نظام بود تا از این طریق به مردم بفهماند آزادی و رفاه در این کشور وجود ندارد اما خوشبختانه این مردم بودند، که نشان دادندتمامی نظرات و آرای شان در تمامی عرصه ها محترم شمرده می شود و این مملکت در آزادی اعتقادی، فکری، اجتماعی و … به سر می برد.

وی ادامه داد: ابزار های تحریم توطئه گران برای جایگزینی شبکه ها و کانال های غیر رسمی به شبکه ها و کانال های رسمی بود تا از طریق زیر سوال بردن مقبولیت و حیثیت نظام لطمه بزرگی به این کشور وارد کنند.

اسلامی جهت گیری ها و خط و مش های مردمی را از جمله مهمترین اتفاقات، اهداف و سیاست های ارزنده این نظام یاد کرد که پس از گذشت ۳۹ از پیروزی انقلاب همچنان مقتدر و استوار ماندگار شده است.

وی متذکر شد : اقتدار، ایثار، از خود گذشتگی،انسجام و استقلال مردم ایران نشات گرفته از استقلال رای و نظرات مردمی است که همچنان استوار اجازه مداخله به هجمه های دشمن نمی دهند.

به گفته اسلامی با انتخاب راه شهادت برای جوانان ایرانی و دفاع از این مرز و بوم و همچنین وحدت منسجم مردمی صاحب یک پرچم و مملکت با عزت شدیم و خوشبختانه با هدایت رهبری این عزت همچنان پابرجاست.

استاندار مازندران با اشاره عدم حمایت سازمان بین المل و حقوق بشر از این کشور اسلامی بیان کرد: با وجود اینکه سه میلیون مین کاشته شده عراقی در خاک ایران طی دفاع مقدس جمع آوری شد و همچنین در این مسیر ۱۰۰ شهید و جانباز تقدیم این خاک شد هیچ بودجه از سازمان ملل برای حمایت این سرزمین تعلق نگرفت.

وی لطف خدا ،وحدت، یکرنگی، همدلی، ایثار ، از خودگذشتگی و هم گامی را از رموز پیروزی موفقیت انقلاب اسلامی یاد کرد و همچنین متذکر شد: باید همچنان گذشته منسجم تر از سابق با برکت و لطف الهی در مسیر طلایی انقلاب قرار گیریم تا ذره ای دشمن به خود اجاز نفوذ و مداخله ندهد.

استاندار مازندران با بیان ورود به مناطق ممنوعه جهان متذکر شد : ایران اسلامی با قرار گرفتن در جایگاه برتر علوم هوا و فضا، علوم هسته ای، علوم ارتباطات، نانو تکنولوژی و تکنولوژی زیستی که به عنوان ۵ محور ممنوعه برای این کشور محسوب می شد به جهانیان نشان داد می تواند در شرایط حاد و حساس خود را غنی تر از هر گونه تحریمی نشان دهد.

اسلامی افزود : دشمنان این نظام با بی شرمی تمام همواره تجزیه ایران، سوریه، لبنان و عراق را در سر می پرورانند در واقع به دنبال شکاف و اختلاف در مویرگ های این کشورهای اسلامی هستند که خوشبختانه با رهبری حکیمانه این توطئه ها در نطفه خفه شد.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به بهره برداری ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در سطح این استان تصریح کرد: با تدابیر و اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید  ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی، خدماتی، آموزشی، بهداشتی و … طی سال جاری در مازندران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی گفت : زیر ساخت های عمرانی، پروژه های صنعتی و همچنین پروژه آبرسانی و فاضلاب شرق مازندران از جمله طرح های مهم در این منطقه به شمار می رود که با قوت به دنبال عملیاتی شدن این طرح ها هستیم.

اسلامی اضافه کرد : در راستای توسعه و تحول زیر ساخت های شهرستان نکا ۱۴۴ پروژه طی سال جاری در این شهرستان انجام شد.

استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی  امیر آباد و همچنین شناسایی اسکله نفتی به عنوان مرز بین الملی و احیای سو آپ نفتی نکا از دیگر مسائل مورد اشاره اسلامی بود که مورد توجه قرار گرفت.

اسلامی به مسئله کار و تولید استان مازندران اشاره و اظهار کرد: معضل بیکاری از جمله ضروریات مورد توجه مازندران به شمار می آید که باید با استفاده از زیر ساخت های مشاغل کوچک و زود بازده فرصت احیای شغل  و رونق تولید را برای جوانان علل خصوص روستائیان فراهم آورده شود.

وی با تاکید بر تثبیت جمعیت روستایی افزود: متاسفانه از جمعیت کل کشور تنها ۲۶ درصد به جمعیت روستایی اختصاص دارد این امر در حالی است که ۴۲ درصد از جمعیت مازندران به روستائیان تعلق دارد لذا راستای مشاغل ماندگار روستایی باید با همت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحول عمرانی، خدماتی، بهداشتی،آموزشی  و .. باشیم.

استاندار مازندران ادامه داد: در سال جاری برای اولین بار در امور مرکبات، مرکبات این استان دست دلالان نیفتاد و خوشبختانه در این امر بیش از ۸۰ درصد از تعهدات عملیاتی شد همچنین در حوزه خرید تضمینی برنج با وجود اینکه از راندمان خرید تضمینی برنج راضی نیستیم اما به دنبال قدر دانی از دسترنج شالیکاران مازندرانی خواهیم بود./ مهر