«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه درخصوص اتهام‌ آمریکا مبنی بر ارسال موشک به یمن از ایران، با بیان اینکه پرونده‌ای علیه کشورمان در این سازمان وجود ندارد، تصریح کرد که سلاح‌های امروز نیروهای یمنی، مربوط به سالیان قبل و ادوار گذشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در همین رابطه افزود: در زمان ریاست جمهوری علی عبدالله صالح، کشورهای بسیاری برای بازار سلاح یمن رقابت می‌کردند.نبنزیا درخصوص ادعای آمریکا مبنی بر ارسال موشک به یمن از سوی ایران، گفت: نمی‌توان در این رابطه ابراز نظر قطعی کرد […] ایران قویا ارسال هرگونه محموله به یمن را رد می‌کند.

نوامبر گذشته (آبان ماه ۱۳۹۶ ) یگان موشکی ارتش یمن (وابسته به جنبش انصارالله) از شلیک موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک دوربرد به فرودگاه «ملک خالد» در حومه ریاض، پایتخت عربستان خبر داده بود.«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد چندی پیش این موشک را به ایران مرتبط دانسته و از همتایان خود در شورای امنیت دعوت کرده بود تا برای بررسی لاشه آن به واشنگتن سفر کنند.

اتهام واهی آمریکا علیه ایران در خصوص تسلیح گروه های یمنی درست در حالی مطرح می شود که حجم انتقادات نهادهای حقوق بشری از واشنگتن به دلیل استمرار در فروش تسلیحات کشتار جمعی به متجاوزان سعودی بیش از پیش افزایش یافته است.

منبع: ایرنا