استاندار مازندران گفت که در دهه فجر سال جاری ۷۹۴ پروژه عمرانی در این استان به بهره برداری می رسد.

    محمد اسلامی روز چهارشنبه در آستانه دهه فجر در نشست خبری در ساری هزینه اجرای این طرح ها را افزون بر هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرده است.
وی گفت : بیشترین پروژه عمرانی قابل افتتاح در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران با ۱۶۴ مورد مربوط به توسعه روستایی است.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت که ۳۴ طرح اقتصادی و اشتغالزا هم در دهه فجر سال جاری در این استان با اعتبار ۳۹۴ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
اسلامی افزود که با بهره برداری از این واحدهای تولیدی و اقتصادی برای یک هزار و ۷۷۰ نفر از بیکاران این خطه شمال کشور اشتغال ایجاد می شود.
** افتتاح بزرگترین موزه جنگ کشور در ساری
استاندار مازندران همچنین گفت که بزرگ ترین موزه دفاع مقدس کشور همزمان با دهه فجر سال جاری در ساری به بهره برداری می رسد.
موزه دفاع مقدس مازندران در ساری با مشارکت نیروهای مسلح ، استانداری مازندران و شهرداری ساری ساخته شد.
** کلنگ زنی ۱۴ طرح عمرانی در دهه فجر
استاندار مازندران از کنلگ زنی ۱۴ طرح عمرانی جدید هم همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.
وی گفت که برای ساخت این طرح های عمرانی یکهزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است .
** راه اندازی میز خدمت الکترونیکی
نماینده عالی دولت در مازندران از راه اندازی میز خدمت الکترونیکی به عنوان یکی دیگر از طرح های دهه فجر در این استان خبر داد و هدف از این طرح را نیز رونق کسب و کار برشمرد.
اسلامی مزیت میز خدمت الکترونیکی را کاهش موانع کسب و کار و تسهیل در پاسخگویی به کارآفرینان اعلام کرد .
وی راه اندازی سامانه دادور را هم برنامه دیگری برای رونق کسب و کار در این استان دانست و افزود که در این سامانه درخواست متقاضیان برای سرمایه گذاری در دستگاهها از طریق سامانه پیگیری و موانع پیش رو شناسایی و از سوی عالی ترین مقام دستگاه بر طرف می شود.
استاندار مازندران گفت که در این سامانه روند پیگیری درخواست ها به صورت الکترونیکی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و این سامانه زمان پیگیری را کاهش خواهد داد.
در دهه فجر سال گذشته ۷۱۳ طرح عمرانی در مازندران با اعتبار افزون بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده بود.
در مجموع تا پایان دولت یازدهم در مازندران افزون بر پنج هزار طرح عمرانی با اعتبار ی بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید./ ایرنا