معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: اواخر امروز با تغییر سوی جریانات انتظار داریم شاهد افزایش ابر و وزش باد در آسمان مازندران باشیم وبه‌تدریج شرایط برای بارندگی مهیا می‌شود.

به گزارش ونگ، احمد اسدی اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، امروز شاهد افزایش محسوس دما در آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که دمای هوا تا هشت درجه افزایش یافت.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به پل‌سفید و گلوگاه ۲۳، دشت‌ناز ۲۲ و ساری و قائم‌شهر ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوا از بلده با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: از اواخر امروز با تغییر سوی جریانات انتظار داریم شاهد افزایش ابر و وزش باد در آسمان مازندران باشیم وبه‌تدریج شرایط برای بارندگی مهیا می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: روز شنبه شاهد بارش‌های رگباری و موقتی، وزش باد شدید و کاهش دمای هوا مازندران هستیم.

اسدی با اشاره به اینکه به‌دلیل کاهش دما بارش در ارتفاعات مازندران به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود، افزود: با توجه به کاهش دما ارتفاعات مازندران به‌صورت ابری و مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود که لازم است رانندگان به توصیه‌های راهنمایی و رانندگی توجه کنند.

وی با بیان اینکه اواخر روز یک‌شنبه این سامانه بارشی از آسمان مازندران خارج می‌شود، افزود: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جو نسبتاً پایداری در آسمان استان حاکم می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.