معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران اعلام کرد: بر اساس قانون برنامه ششم و همچنین برنامه چشم انداز، باید تعداد گردشگران خارجی از پنج میلیون به ۲۰ میلیون تن افزایش یابد.

«علی‌ اصغرمونسان» که برای شرکت در سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری موسوم به ‘فیتور’ در مادرید حضور دارد، امروز (سه شنبه) به خبرنگار ایرنا گفت: در صدد هستیم که در ملاقات ها و نشست ها با مقامات گردشگری و تورگردان های خارجی‌ ضمن گسترش همکاری ها، ورود گردشگران را به کشور افزایش دهیم.
این نمایشگاه از ۲۷ دی تا اول بهمن ماه در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در هیمن راستا باید تبلیغات، اطلاع رسانی و معرفی جذابیت های گردشگری کشور افزایش یابد.
مونسان افزود، در این خصوص جذب گردشگران از کشورهای اروپایی ، چین ، ترکیه، کشورهای همسایه و اسلامی از هداف ایران در برنامه توسعه گردشگری هستند.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در نمایشگاه های مهم گردشگری دنیا تبادل اطلاعات انجام می‌ شود. در این نمایشگاه ها شرکت ها و بخش های غیر دولتی، آژانس ها و تور گردان های می‌ توانند ارتباطات خود را با بخش های خارجی‌ افزایش دهند تا این امر منجر به افزایش تورهای ورودی به کشور شود .
رئیس سازمان میراث فرهنگی‌ ایران، نمایشگاه فیتور اسپانیا را یکی‌ از نمایشگاه های مهم حوزه گردشگری در جهان دانست و گفت، به همین منظور جمهوری اسلامی ایران هر ساله در این نمایشگاه حضور می یابد.
وی تصریح کرد: قرار است در حاشیه نمایشگاه، با مسئولان گردشگری و بخش های غیر دولتی اسپانیا نشست هایی‌ برگزار شود و سطح همکاری ها افزایش یابد و مشکلات احتمالی تورها در ورود به ایران بر طرف شود.
مونسان ادامه داد: نمایشگاه فیتور مادرید به عنوان یکی از نمایشگاه های اصلی و مهم صنعت گردشگری جهان با حضور ۱۰ هزار شرکت از بیش از ۱۶۵ کشور جهان برگزار می شود و حدود ۲۴۵ هزار نفر از جمله ۱۳۴ هزار تن از متخصصان بخش گردشگری از آن بازدید می کنند.
اسپانیا سالانه با جذب ۸۲ میلیون گردشگر خارجی و کسب ۸۷ میلیارد یورو درآمد در سال ۲۰۱۷ بهترین رکورد تاریخ خود را در این زمینه کسب کرده و با پشت سرگذاشتن آمریکا از نظر میزان جذب گردشگر و درآمد ارزی، برای اولین بار به مقام دوم جهانی دست یافته است.