شناسایی و دستگیری تمامی عاملان آشوب در مازندران     معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: همه آنهایی که امنیت استان را سلب کردند، شناسایی و دستگیر شدند و باید پاسخ‌گو باشند، بسیاری از دستگیرشدگان نیز ابراز پشیمانی کردند و می‌گفتند دچار احساسات شده‌اند.

علیرضا یونسی‌رستمی در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی ساماندهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی مازندران اظهار کرد: در ناآرامی‌هایی که اخیراً در کشور ایجاد شده بود؛ استان مازندران کمترین حضور اغتشاشگران را داشت و مردم آگاه با حضور خود در شهرهای مختلف استان دست رد به سینه آشوب‌گران زدند.

وی افزود: دستگاه‌های امنیتی و قضایی، اطلاعات و سپاه بسیار عقلانی با قضیه برخورد کردند، رفتار آنها حقیقتاً دوراندیشانه، عالمانه، صبورانه و حرفه‌ای بود، استاندار مازندران در سطح استان و به تبع آن فرمانداران در بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمن نقش اساسی داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه با ایجاد رعب و وحشت و خشونت‌پراکنی نمی‌شود کاری کرد، گفت: همه آنهایی که امنیت استان را سلب کردند، شناسایی و دستگیر شدند و باید پاسخ‌گو باشند.

یونسی‌رستمی اظهار کرد: بسیاری از دستگیرشدگان ابراز پشیمانی کردند و می‌گفتند دچار احساسات شده‌اند، این افراد به قید تعهد آزاد شدند اما آنهایی که موجبات تنش و آشوب را فراهم کردند باید هزینه اقدامات خود را برابر قانون پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از شکوهمندترین امنیت را در مازندران داریم، افزود: سالانه ۴۰ میلیون گردشگر وارد مازندران می‌شوند و در هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم کوچکترین خدشه‌ای به استان وارد شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: البته گاهی تجمعات غیرقانونی به‌دلیل طلب از مؤسسات مالی و اعتباری یا گلایه‎مندی از دستگاه‌ها و واحدهای صنفی مختلف را در استان داشتیم و سعی می‌شد مشکلات رفع شود اما اجازه اخلال در امنیت و سلب امنیت را نمی‌دهیم و از اقدامات آشوب‌گران چشم‌پوشی نخواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: کسانی که از فضای مجازی سوءاستفاده کردند؛ نشان دادند که ظرفیت استفاده درست از این ابزار را ندارند و بسیاری از آنها دست در دست کسانی گذاشتند که در خارج یا داخل وابسته به سازمان‌های جاسوسی هستند.

یونسی‌رستمی اظهار کرد: برخی‌ها نیز برخلاف مصالح ملی سخن می‌گویند و تخم اختلاف را می‌افکنند؛ این در شرایطی است که کشور به همدلی و دردمندی و توجه به مصالح ملی نیاز دارد، آنهایی که چنین سخنانی می‌گویند باید جوابگوی اعمال خود باشند.

وی در پایان گفت: مردم مازندران در خدمت به دین و اسلام در همه اوقات جلوتر از سایر استان‌های کشور بوده‌اند و در حوادث اخیر نیز با همدلی و تعهد، ارادت خود را به ولایت و دین نشان دادند.