رئیس صنعت، معدن و تجارت مازندران:

رئیس صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به شکنندگی محیط زیست و منابع طبیعی در استان گفت: در این شرایط کادر معادن در استان اقتصادی و ایمن نیست.

به گزارش ونگ وا، محمد محمدپور ظهر شنبه در شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی، با بیان اینکه منابع طبیعی در پاسخ استعلام معادنی که قابل برداشت هستند، موافقت خود را با یک تا دو هکتار اعلام می‌کند، افزود: استدلال منابع طبیعی این است که شما این میزان بار را برداشت کنید و پس از بازدید منابع طبیعی، اگر برداشت مطابق با اصول بود و منجر به ایجاد مشکلات در طبیعت نشد، مجددا آن را تمدید می‌کنیم و روال چندین ساله منابع طبیعی نیز همین‌گونه بوده است.

رئیس صنعت و معدن و تجارت مازندان، با بیان اینکه این روال مشکلاتی را برای معدن‌کاران ایجاد می‌کند، گفت: وقتی محدوده در بعضی جاها کم باشد، نمی‌توان اقتصادی و ایمن کار کرد و با وجود پروانه ۲۰ هکتاری یک معدن، نمی‌توان خارج از محدوده ۲ هکتاری و در آن ۲۰ هکتار حتی جاده‌ای احداث کرد و این اقتصادی نیست و با حجم دو هکتار نمی‌توان برداشت پلکانی داشت که این امر هم ایمن نیست.

محمدپور با بیان اینکه در سال ۹۵ تفاهم‌نامه میان معاون معدن و رئیس سازمان جنگل‌ها انجام شد و قرار شد که در این زمینه گشایشی ایجاد شود و به حوزه منابع طبیعی هم اعلام شد، افزود: پیگیری‌های ما برای تحقق این امر بوده و درخواست اکنون این است که این اتفاق زودتر بیافتد.

وی با اذعان به شکنندگی محیط زیستی و منابع طبیعی مازندران به نسبت دیگر استان‌ها، افزود: درخواست مشخص این است که اگر این امر با اصول و ضوابط منابع طبیعی هماهنگ است، از ابتدا با ۵ تا ۱۰ هکتار موافقت شود تا معدنکاران نیز بتوانند در حیطه کاری خود نقشه ایمنی و اقتصادی خود را پیاده کنند.