استاندار مازندران گفت که احکام ۲۴۶ مشاور استانداری و فرمانداری های این استان را به دلیل نداشتن ساختار قانونی و دستور کار لغو کرده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود : ۳۹ مشاوری که حکمشان لغو شده در استانداری مازندران و بقیه در فرمانداری ها فعالیت داشتند.
وی توضیح داد : اگر چه بیشتر این مشاوران ردیف حقوقی در استانداری و فرمانداری نداشتند ، ولی با رویکرد تسهیل امور مردمی این کار انجام شده است.
** اتاق فکر ، جایگزین مشاوران
نماینده عالی دولت در مازندران گفت که برای ساماندهی امور و برخورداری از مشاوره نیروهای خوش فکر و جوان در این استان ، اتاق فکر جایگزین مشاوران بدون تعیین ساختار در استانداری و فرمانداری ها شده است .
وی افزود : در حال حاضر تمام افرادی که طرح و یا پیشنهادی برای توسعه استان مازندران دارند ، می توانند آن را به اتاق فکر استان ارائه دهند و پس از بررسی در صورت لزوم از این طرح های مشاوره ای استفاده می شود.
اسلامی گفت : با این روند هیچ محدودیتی برای ارائه مشاوره از سوی نیروهای نخبه و جوان استان وجود ندارد و این اتاق فکر نیز می تواند به گونه از این طرح ها استفاده کند.
** سفارش ممنوع
استاندار مازندران با تاکید بر این که ملاک در گزینش مدیران صلاحیت و توانمندی افراد است ، گفت : مدیران برای ماندنشان در مسند مدیریتی در دولت دوازدهم به دنبال سفارش گرفتن از سوی برخی افراد برای مدیریت ارشد استانی نباشند.
اسلامی افزود : مدیریت جدید استان در ارتباط با ماندگاری مدیران در جایگاهشان در دولت دوازدهم هیچ سفارشی را از بالا و پایین قبول نمی کند و ملاک ماندگاری مدیران نیز عملکردشان است.
وی ادامه داد : بنای ما این است که تمام مدیرانی که در شرایط فعلی در حال فعالیت هستند ، مدیران توانمندی هستند، مگر این که در حین انجام وظیفه ، ناکارآمدی آنها به اثبات برسد که در این صورت چه با سفارش و چه بدون توصیه برکنار می شوند.
محمد اسلامی هفتم آبان ماه سال جاری با پیشنهاد وزیر کشور و تائید هیات دولت به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران جانشین ربیع فلاح جلودار شد.
وی از بدو استقرار در استانداری مازندران تاکنون تنها چهار مدیر را در دفتر استاندار و مدیریت دفتر امور شهری و روستایی استانداری تغییر داده است .
** انتقاد از بخشی نگری دستگاه های دولتی در مازندران
استاندار مازندران همچنین در این نشست از وجود تفکر بخشی نگری در دستگاههای دولتی استان انتقاد کرد و گفت که مدیران باید برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان از بخشی نگری پرهیز و زمینه را برای اشتغال و کارآفرینی بخش خصوصی فراهم کنند.
اسلامی اظهار داشت : دولت به دلیل محدودیت مالی توانایی رفع نیاز کشور در زمینه اشتغال را ندارد و باید سرمایه گذاران بخش در این بخش به کمک بیایند و جذب این سرمایه ها هم نیازمند همکاری و همراهی تمام دستگاههای اجرائی است.
وی اضافه کرد : ما به عنوان نمایندگان دولت در استان ها باید گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی داشته باشیم و از هر اقدامی که سدی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است ، باید دوری شود.
** ناکارآمدی مدیریتی در مازندران
نماینده عالی دولت در مازندران بخشی از عقب ماندگی توسعه ای در این استان را ناشی از ناکارآمدی مدیریتی و نگرش های گروهی و قبیله ای دانست و گفت که مدیران باید رویکرد باز و توسعه ای نسبت به مسایل استانی داشته باشند.
اسلامی افزود : نگاه قبیله ای و گروهی و جناحی کارکرد مدیریتی در استان را پیچیده تر می کند و در این درگیری بی ثمر مردم متضرر می شوند.
در این نشست که به پیشنهاد اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد، مشکلات واحدهای معدنی شن و ماسه مورد بررسی قرار گرفت .
در مازندران ۶۰ واحد شن ماسه رودخانه ای و کوهی فعالیت دارند و مهم ترین مشکل آنها هم شکنندگی محیط زیست و فعالیت غیرمجاز عده ای دیگر است .