استاندار مازندران گفت : مهم ترین علت بیکاری فازغ التحصیلان دانشگاهی در این استان نداشتن مهارت لازم متناسب با نیاز بازار کار است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز سه شنبه در نشست شورای اشتغال استان که با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ساری تشکیل شد ، افزود : برای مهارت آموزی فارغ التحصیلان مازندرانی تفاهمنامه ای با دانشگاه علمی – کاربردی برای مهارت افزایی انجام شده است تا این فارغ التحصیلان بتوانند مهارت لازم را فرا بگیرند تا در بازار کار جذب شوند.
رئیس شورای اشتغال مازندران گفت : اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از اولویت های برنامه استانی است و باید همه ما برای کاهش این مشکل تلاش کنیم .
اسلامی حفظ اشتغال موجود را از دیگر برنامه مهم استانی درسال جاری برشمرد و افزود : باید برای طرح های اشتغالزایی در استان حفظ اشتغال موجود در دستور کار باشد و تلاش شود با فعال کردن ظرفیت های خالی این واحدهای ، طرح توسعه اشتغال در استان اجرایی شود.
وی ادامه داد : بیشتر صادرات کالاهای غیر نفتی استان در سال جاری که ۳۳۰ میلیون دلار بوده مربوط به این واحدهاست و باید به این واحدهای فعال کمک کرد تا با حفظ اشتغال، طرح های توسعه ای را اجرایی کنند.
** پرداخت ۷۶ درصد تسهیلات خود اشتغالی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران هم در این نشست گفت که ۷۶ درصد از تسهیلات خود اشتغالی این استان برای سال جاری جذب شده است.
حسن خیریانپور میزان تسهیلات خود اشتغالی مازندران را یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت که با این تسهیلات حدود چهار هزار و ۶۰۰ نفر مشغول کار شدند.
معاون استاندار مازندران در عین حال افزایش سه برابری یارانه نقدی را علت اصلی کاهش رغبت مدد جویان برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی در این استان اعلام کرد.
** تسهیلات ۷۴۰ میلیارد تومانی بسته رونق در سال جاری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران همچنین گفت که در سال جاری در قالب بسته رونق تولید و تکمیل واحدهای نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی حدود ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان ابلاغ شده است.
پارسال ۴۷۰ میلیارد تومان در قالب بسته رونق به یکهزار واحد تولیدی مازندران پرداخت شده بود .
خیریانپور منابع پیش بینی شده برای مازندران از قبل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها را ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
بر اساس تازه ترین آمار سرشماری ، بیش از ۴۲ درصد جمعیت مازندران در روستاها زندگی می کنند.