مدیرکل راهداری مازندران اعلام کرد:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۷۵۰ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان جلوگیری و ۲۲۰ حکم تخریب نیز صادر شده است.

به گزارش ونگ وا، احمد آفرین محمد زاده ضمن اشاره به این مطلب که صیانت از حریم راهها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است، افزود: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای این استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار برای تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راهها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد و از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقاء و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که حفظ و نگهداری از راههای موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی این اداره کل بوده، از این رو با تمام توان و بکارگیری امکانات و تجهیزات خود با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب توانسته در این مسیرگام های ارزنده‌ای در جهت ایمن سازی و روان سازی ترافیک بردارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اجرای عملیات راهداری را در این استان بسیار حیاتی و مهم برشمرد و افزود: علاوه بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، این اداره کل در دوماه اخیر نیز بیش از ۲۲۰ حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها گرفته است.

آفرین محمدزاده در خاتمه خاطر نشان ساخت: در همین راستا نیز یه هرار و ۳۵۰ مورد تابلوهای غیرمجاز و وسایل سد معبر توسط راهداران در حریم راه‌های مازندران جمع آوری شده است.

مهز