مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران:

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: باید دشمن را از طمع و دست‌اندازی به ساحت انقلاب ناکام گذاشت و این اتفاق نخواهد افتاد مگر با تلاش برای بصیرت‌افزایی در بین آحاد مردم و انسجام و وحدت جامعه با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد.

به گزارش ونگ وا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، با حضور جمعی از مسؤولان، کتابداران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، نشست کتاب‌خوان تجلی بصیرت از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در ساری برگزار شد.

در این نشست که با حضور آیت‌الله علی معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم‌شهر، مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی و جمعی از بسیجیان، کتابداران و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه میز کار مدیران خاکریز و سنگر انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ۹ دی روز تجدید پیمان با رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی و فراتر از مسائل جناحی است و هر کس در هر جایگاهی باید نسبت به بزرگداشت این روز بزرگ، اقدام کند و اداره کل کتابخانه‌های عمومی نیز با برگزاری نشست کتاب‌خوان، حسب وظیفه و رسالت فرهنگی خود، به دنبال تبیین مسائل با معرفی بهترین کتاب‌های نوشته شده با موضوع فتنه سال ۸۸ است.

آرزو ولی‌پور افزود: باید دشمن را از طمع و دست‌اندازی به ساحت انقلاب ناکام گذاشت و این اتفاق نخواهد افتاد مگر با تلاش برای بصیرت‌افزایی در بین آحاد مردم و انسجام و وحدت جامعه با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد.

ولی‌پور همچنین کتاب «شورش اشرافیت بر جمهوریت» نوشته حمیدرضا اسماعیلی را برای حاضران معرفی کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران درباره این کتاب، اظهار کرد: نویسنده در این کتاب با نگاهی علمی، حوادث قبل و پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، راهبردها و سازماندهی نیروهای سیاسی را مورد بررسی قرار داده است.

ولی‌پور با بیان اینکه نویسنده با استفاده از نظرات؛ عبدالکریم سروش، حسین بشیریه و سعید حجاریان و رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه، کتاب “شورش اشرافیت بر جمهوریت را در ۹ فصل نوشته و تدوین کرده است، گفت: فرآیند دستیابی به نامزد انتخاباتی، نقش و تلاش دولت‌های بیگانه و اپوزیسیون، شورش بر جمهوریت و شکل‌گیری برخی مولفه‌های ایدئولوژی تجدیدنظر طلبان، عناوین برخی از فصل‌های این کتاب‌اند.

امام جمعه قائم‌شهر نیز ۹ دی را برخاسته از ایمان مردم و بصیرت دینی جامعه ایرانی برشمرد و اظهار کرد: فتنه‌گران که اصل نظام و حتی مقدسات را نشانه گرفته بودند با ایستادگی و قیام ملت ایران از پا نشستند و توطئه‌های خود را با حضور بهنگام مردم خنثی شده دیدند که این بصیرت واقعی، ملت مسلمان ایران را شایسته بهترین خدمت و زندگی می‌کند که وظیفه مسؤولان است.

آیت‌الله علی معلمی با معرفی کتاب «دفاع از هویت جمعی کشور و ملت» که در بردارنده مواضع مقام معظم رهبری در قبال فتنه سال ۸۸ است را معرفی کرد و گفت: شناخت دشمن و راه‌های نفوذ آنان در رهنمودهای مقام معظم رهبری در ایام فتنه از مسائلی است که به خوبی در این کتاب بیان می‌شود.

وی کتاب «نقشه نقش بر آب» که آن هم مروری بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ فتنه سال ۸۸ است و کتاب «نقش انگلیس در فتنه» از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی را برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر پیرامون فتنه سال ۸۸ معرفی کرد.

در ادامه مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران نیز به معرفی کتاب پرداخت.

مقدسی اظهار کرد: فرمایشات آیت‌الله معلمی در مورد اقدامات انقلابی مدیرانی مانند خانم ولی‌پور باید رسا و با تاکید بیان شود چرا که برای مسئله ارزشمند بصیرت افزایی تلاش انقلابی می‌کنند، بصیرت لازمه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مبارزه با کژی‌ها و ناراستی‌هاست و الگو شدن بصیرت مردم در حماسه ۹ دی، خواست الهی و با درایت مقام معظم رهبری بوده است و مسلما حرکت عظیم ملت ایران که حماسه‌های مختلفی را تا به اینجا خلق کرده‌اند، به نتایج درخشانی خواهد رسید.

مقدسی با معرفی کتاب «آزمون بصیرت» در مورد بیانات مقام معظم رهبری پیرامون حماسه ۹ دی، گفت: این کتاب که تا آبان ماه ۹۴ بروز شده است، جهت نگاه متفاوت‌تری نسبت به کتاب‌های دیگری که با این موضوع به چاپ رسیده است دارد و هر محققی که بخواهد در این زمینه تحقیق کند، مطالعه این کتاب کمک شایانی به او خواهد کرد.

وی تبیین حوادث رخ داده جهت عبرت‌گیری و درس برای آینده را علت مهم لزوم مطالعه بیشتر در این زمینه برشمرد و افزود: کتاب‌های دیگری مانند «شرح ماجرا» و «کالبد شکافی فتنه ۸۸» از کتاب‌های مفید دیگری هستند که نگاشته شده‌اند و مطالعه آنها بسیار سودمند است.

در پایان خانم ملازاده مادر بزرگوار شهید مدافع حرم محمود رادمهر کتاب «شهید عزیز» پیرامون زندگی و سیره شهید رادمهر را معرفی کرد.

وی ولایت‌مداری، دین‌مداری و هوشمندی در لحظات حساس را از ویژگی‌های ممتاز شهید رادمهر دانست و همگان را به مطالعه کتاب‌هایی که منش شهدا را بازگو می کنند تشویق کرد.

گفتنی است در این مراسم میثم رنجبر از شعرای آئینی و انقلابی استان اشعاری پیرامون انقلاب اسلامی و حماسه ۹ دی قرائت کرد.