معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی و بهره برداری مرکز دیالیز شهرستان گلوگاه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ونگ وا، دراین همایش دکتر بابامحمودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری اهداف برگزاری مجمع شهرستانی سلامت را مشارکت موثر ادارات، سازمانها، موسسه های خیریه و خیرین در تامین سلامت دانسته و اهمیت آن را در توسعه پایدار، ارتقا شاخص های بهداشتی و درمانی برشمردند.

وی نقش کار گروه سلامت و مشارکتهای بین بخشی و خیرین وسمن ها در حوزه سلامت را مطرح کرده و برنامه های مهم کاهش آسیب های اجتماعی در این حوزه را اشاره کردند.

در پایان این همایش دکتر بابا محمودی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص این همایش گفت:
در این جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش، شهرداری و اداره برق، رئیس و دبیر مجمع خیرین سلامت این شهرستان گزارش کاری از همکاری فیمابین جهت مشارکت در امر ساخت وساز و کمک در راستای ارتقاء سطح سلامت مردم شهرستان ارائه دادند.
وی افزود : این همایش در قالب دو پنل مدیریتی و سمن ها وخیرین برگزار شد و در پایان این مراسم از روسای ادارات آموزش و پرورش، شهرداری، برق، ۳ نفر از خانواده های اهداء کننده عضو، ۵ نفراز داوطلبین سلامت برتر مراکز خدمات جامع سلامت، ۸ نفر از خیرین سلامت، ۱ نفر از دهیاران و ۱ نفر از همیاران سلامت شهرستان گلوگاه قدردانی به عمل آمد.

دکتر بابامحمودی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد مرکز دیالیز شهرستان گلوگاه گفت:
خیرین شهرستان ساختمان مرکز دیالیز را با کمک های مالی تقریبی پنج میلیارد ریالی (پانصد میلیون تومان) احداث و بنای آن را به اتمام رسانده اند.
معاون اجتماعی دانشگاه ادامه داد: با همت دانشگاه علوم پزشکی مازندران جمعا مبلغ تقریبی ده میلیارد ریال ( یک‌میلیارد تومان) جهت راه اندازی تاسیسات و ژنراتور و خنک کننده ها و همچنین خرید ۵ دستگاه دیالیز و یک دستگاه آر.او و بقیه ی تجهیزات پزشکی ضروری بخش دیالیز تامین اعتبار و هزینه شده است.
بابامحمودی افزود: به لحاظ تامین منابع انسانی مورد نیاز نیز کادر درمانی تامین شده و آموزش تخصصی آنان در حال انجام است.
بابامحمودی اظهار امیدواری کرد که بزودی با پایان یافتن مراحل آموزشی نیروهای تخصصی درمانی مورد نیاز بخش دیالیز و همچنین نصب و کنترل دستگاه های ارسال شده توسط شرکت مربوطه، شاهد راه اندازی بخش دیالیز در شهرستان گلوگاه با استعداد ۵ تخت و دستگاه باشیم.