نشریه «نیوزویک» با انتشار گزارشی درباره کاهش محبوبیت ترامپ و رسیدن میزان حمایت از او به ۴۰ درصد اشاره می کند که ترامپ نامحبوب ترین رییس جمهوری تاریخ امریکا شده است. این نشریه می نویسد برعکس او، اوباما از زمان ترک مقام ریاست جمهوری و خروج از کاخ سفید میزان محبوبیت اش افزایش یافته و با ۴ رتبه افزایش به ۶۳ درصد رسیده است. این نتیجه نظرسنجی «گالوپ» از ماه ژوئن به این سو بوده است.
  نیوزویک می نویسد این در حالیست که میزان محبوبیت اوباما چهل و چهارمین رییس جمهوری امریکا در پایان دوران ریاست جمهوری اش ۵۹ درصد بود. این داده طبق نظرسنجی «گالوپ» در فاصله ۱۶ ژانویه تا ۱۹ ژانویه در روزهای پایانی پیش از ترک مقام ریاست جمهوری توسط اوباما بوده است.
«نیوزویک» در ادامه می نویسد:«هم چنین، در نظرسنجی نکاتی وجد دارند که به احتمال زیاد ترامپ را عصبانی می کنند. در نظرسنجی «فاکس نیوز» از ماه نوامبر اشاره شده که اوباما در ایالت آلاباما یکی از محافظه کارترین ایالت های امریکا که طبیعتا باید حامی جمهوریخواهان باشد نیز محبوبیتی بیش از ترامپ داشته است. در آن ایالت سرخ (نماد جمهوری خواهان) اوباما محبوبیتی ۵۲ درصدی داشته در حالی که ترامپ میزان محبوبیت اش ۴۹ درصد بوده است».
«نیوزویک» می نویسد بایدن معاون اوباما نیز از زمان ترک کاخ سفید محبوبیت بیش تری کسب کرده است. این نشریه در این باره می افزاید:«مطابق نظرسنجی «سی ان ان» در تاریخ ۲۲ دسامبر میزان محبوبیت بایدن ۵۷ درصد بود که ۲۰ درصد بیش از محبوبیت ۳۷ درصدی ترامپ است. در این نظرسنجی مشخص شده که میزان عدم محبوبیت بایدن تنها ۷ درصد است. در اخرین نظرسنجی در سال ۲۰۱۵ زمانی که بایدن در مقام خود بود محبوبیت اش ۵۱ درصد بود در حالی که میزان عدم محبوبیت او ۳۷ درصد بود که ۱۰ درصد بیش از زمان کنونی بوده است».
این نشریه در ادامه می نویسد اوباما از زمان کنار رفتن از مقام ریاست جمهوری اکثرا در تعطیلات در هاوایی به سر برده است اما چند استثنا نیز وجود داشته اند. زمانی که جمهوری خواهان طرح خود را برای لغو قانون بیمه خدمات درمانی همگانی منتشر کردند اوباما بیانیه ای بلندبالا را در حمایت از این قانون مصوب سال ۲۰۱۰ با عنوان «اوباماکر» منتشر کرد و گفت که طرح جمهوریخواهان به سلامت مردم امریکا ضرر می زند. اوهم چنین، برای حمایت از «رالف نورتام» نامزد دموکرات برای انتخاب به عنوان فرماندار ویرجینیا به کارزار انتخاباتی بازگشت.
 «نیوزویک» می نویسد انتظار می رفت که محبوبیت اوباما بالا باشد اما خبر محبوبیت زیاد بایدن بسیار شگفت انگیز بود چرا که ممکن است او نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی به منظور قرارگیری در برابر ترامپ باشد.
 در ماه نوامبر، نشریه «پولیتیکو» گزارش داد که بایدن در تلاش است نامزد انتخابات شود و به طور خصوصی در محافل درونی دموکرات ها گفته است که تنها دموکراتی است که می تواند از برنده شدن ترامپ در دور دوم جلوگیری کند.  بایدن هم چنین در کتاب تازه اش و در سحنرانی هایش درباره ایده هایی که برای اینده امریکا و زندگی شخصی اش دارد سخن گفته است. در صورتی که بایدن در انتخابات ۲۰۲۱ نامزد و پیروز شود او رییس جمهوری ۷۸ خواهد بود و می تواند به عنوان پیرترین رییس جمهوری امریکا لقب گیرد».