معاون اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران:

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: تلاش برای تداوم آموزش سوادآموزی و آشتی اولیای بی‌سواد با سوادآموزی در دستور کار همگان باشد.

به گزارش ونگ وا، داوود تقی نیا، سه‌شنبه‌شب در افتتاح ششمین مدرسه مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در خلیل شهر شهرستان بهشهر افزود: همه آحاد جامعه و به‌خصوص مدیران آموزش‌وپرورش به بحث سوادآموزی توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: تلاش برای باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه نیازمند عزم جدی و واقعی است و همه باید دغدغه این مورد را داشته باشند.

این مسئول بیان داشت: تلاش‌های خوبی در بخش باسوادی در مازندران انجام‌شده است و بر اساس نتایج سرشماری اخیر که سال ۹۵ انجام شد، مازندران دارای رتبه نخست باسوادی در کشور است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران ادامه داد: سواد رابطه مستقیم با اشتغال، اقتصاد و مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد و در تمام موارد زندگی تاثیرگذار است.

تقی نیا گفت: برای حضور بی‌سوادان مطلق، دولت علاوه بر آموزش رایگان، لوازم‌التحریر رایگان هم در اختیار افراد قرار می‌دهد و به افرادی که سواددار شدند؛ تشویقی ارائه می‌شود.

وی افزود: نهضت سوادآموزی مازندران برای جامه عمل پوشاندن به هدف گسترش چتر سوادآموزی و شناسایی تمامی افراد بی‌سواد در جامعه، از روش‌های مختلف استفاده کرده است و سنجش و ارزیابی سطح سواد والدین هنگام ثبت‌نام در مدارس از آن جمله بوده است.

تقی نیا گفت: مرکز یادگیری، واحد آموزشگاهی رسمی است که افراد علاوه بر سوادآموزی پایه، مهارت‌های مختلف را در دستور کار قرار می‌دهد و دارای ۴۰ شاخص ازجمله حقوق شهروندی، مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و… است و اکنون استان مازندران دارای ۶ مرکز یادگیری محلی است.

مهر