شبکه خبری «الجزیره» با انتشار گزارشی به بیان پیش‌بینی‌هایی درباره سال پیش‌روی میلادی (۲۰۱۸) پرداخته است.
  پیش‌بینی‌ها به شرح زیر هستند:
۱۰ پیش‌بینی برای سال ۲۰۱۸؛ از شگفتی جام جهانی تا عدم جنگ مستقیم ایران و عربستان
۱-«ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا باقی خواهد ماند
به نظر می‌رسد برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) غیر‌قابل اجتناب است. همچنین، به نظر می‌رسد «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا در سال ۲۰۱۸ میلادی در مقام نخست‌وزیری باقی خواهد ماند. تنها بدان خاطر که حزب او (محافظه کار) نمی‌تواند فرد دیگری را انتخاب کند که بتواند تمام محافظه‌کاران را پشت سر او جمع کند، محافظه‌کاران از ترس باختن به «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر ترزا می را رها نخواهند کرد. در سال ۲۰۱۷ میلادی بریتانیا و اتحادیه اروپا توانستند در دور نخست مذاکرات «برگزیت» در مورد شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با یکدیگر رایزنی کنند و در سال ۲۰۱۸ میلادی مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا در مورد رابطه آینده آنان با یکدیگر خواهد بود.
۲-به نظر می‌رسد پوتین بار دیگر رییس‌جمهوری روسیه خواهد شد
شاید پیش‌بینی‌پذیرترین موضوع نتیجه انتخابات روسیه باشد. به نظر می‌رسد انتخاب مجدد پوتین به عنوان رییس‌جمهوری روسیه حتمی است؛ بدان معنا که تا سال ۲۰۲۴ میلادی او یک دور دیگر نیز در مقام خود باقی خواهد ماند. این بدان معناست که او نزدیک به یک چهارم قرن را چه به عنوان نخست‌وزیر و چه رییس‌جمهوری در قدرت بوده است. ممنوعیت «الکسی ناوالنی» رهبر اصلی اپوزیسیون برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی به اتهام فساد سبب می‌شود تا شانس انتخابات دوباره پوتین افزایش یابد.
۳-جنگ بزرگی میان ایران و عربستان سعودی روی نخواهد داد
پرسش اصلی درباره تحولات خاورمیانه این است که آیا تنش میان عربستان سعودی و ایران به یک جنگ منطقه‌ای بزرگ‌تر تبدیل خواهد شد؟ به نظر نمی‌رسد. با این حال، مردم یمن، سوریه و لبنان هستند که هزینه رقابت شدید میان دو کشور را می‌پردازند.
۴-  دموکرات‌ها دست‌کم کنترل یکی از مجالس را در اختیار خواهند گرفت
انتخابات میان‌دوره‌ای امریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی آزمونی حیاتی برای ترامپ و در قدرت بودن او خواهد بود. طبیعتا ترامپ دوست دارد که هم‌حزبی‌های جمهوریخواه‌اش بار دیگر قدرت را در کنگره حفظ کنند. دموکرات‌ها اما از پیروزی خود در انتخابات سنا در ایالت الاباما در اواخر سال ۲۰۱۷ خرسند هستند‌. پیش‌بینی می‌شود که دموکرات‌ها به دستاوردها و امتیازاتی در هر دو مجلس نمایندگان و سنا دست یابند و دست‌کم کنترل یکی از مجلسین را در دست گیرند. آنان همچنین در تلاش هستند تا بر روی یک نامزد برای قرارگیری در برابر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اجماع کنند.
۵- ادامه وضعیت غیرمترقبه برای ترامپ
ترامپ با تعدادی از بحران‌های همزمان در سیاست خارجی مواجه خواهد شد از جمله درگیری‌های شدید از جانب کره شمالی. این به معنای جنگ‌ تمام‌عیار نیست. با این حال، به نظر می‌رسد وضعیت غیر مترقبه ادامه یابد. کره شمالی آزمایش‌های موشکی بیشتر را انجام می‌دهد و تحریم‌ها علیه آن کشور تشدید خواهند شد. آمریکا به تدریج درک می‌کند که بایستی با واقعیت هولناک حمله بالقوه هسته‌ای از جانب کره شمالی زندگی کند و به نیروی بازدارندگی خود متکی باشد. این موضوع ایده‌آل امریکایی‌ها نیست اما شکل دیگری از همان منطق جنگ سرد است که سبب شد تا از سال ۱۹۴۵ میلادی به این سو سلاح هسته‌ای مورد استفاده قرار نگیرد.
۶- ترس از تداوم استبداد در زیمبابوه
سقوط «رابرت موگابه» یکی از چشمگیرترین و برای اکثریت زیمبابوه‌ای‌ها خوشحال‌کننده‌ترین رویدادهای سال ۲۰۱۷ بود. اما اکنون وضعیت مردمی که در ۲۰ سال گذشته رنج برده‌اند چه خواهد شد؟ آیا تنها یک جادوگر پیر در زیمبابوه با دیکتاتوری دیگر جایگزین می‌شود؟‌ به نظر می‌رسد که «امرسون منانگاگوا» توان مدیریت اقتصادی بهتری نسبت به موگابه دارد. با این حال، این ترس نسبت به او وجود دارد که با شیوه‌ای سرکوبگرایانه، بیرحمانه و غیر‌دموکراتیک رفتار کند. آزمون بزرگ برای زیمبابوه‌ای‌ها انتخابات ۲۰۱۸ خواهد بود. آیا مخالفان موگابه و معاون او می‌توانند پشت سر یک نامزد واحد متحد شوند؟‌ پاسخ به این پرسش منفی است اما زیمبابوه‌‌ای‌ها دست‌کم می‌توانند به حسن‌نیت‌های بین‌المللی و کمک کشورهای دیگر امیدوار باشند تا بتوانند کشور خود را بازسازی کنند.
۷- موج تغییر رهبران سال‌ها در قدرت‌مانده در کشورهای آفریقایی
رویدادهای سال ۲۰۱۷ میلادی بدون شک بر دیگر رهبران کشورهای آفریقایی که سال‌های طولانی در قدرت بوده‌اند نیز تاثیرگذار است. در سال ۲۰۱۸ میلادی در کامرون و گامبیا انتخابات برگزار خواهد شد. رهبران دو کشور منتظر هستند تا از انتخابات بار دیگر برای در قدرت ماندن استفاده کنند. آنگولا نیز سال آینده شاهد برگزاری انتخابات خواهد بود.
۸- ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند در مدارس ابتدایی در فرانسه!
شاید یکی از بهترین تجربه‌های سال ۲۰۱۸ میلادی ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند در مدارس ابتدایی آن فرانسه باشد که از ماه سپتامبر آینده اعمال خواهد شد. کودکان از این تصمیم ناراضی هستند اما امانوئل مکرون اصرار دارد که این قانون به نفع آنان است. پیش‌بینی می‌شود که کشورهای دیگری نیز از قانون فرانسه در این زمینه الگوبرداری کنند چرا که شواهد هشدار دهنده‌ای در مورد تاثیرات منفی تلفن‌های هوشمند بر مغز کودکان و قدرت تمرکز آنان بر روی مسائل وجود دارند.
۹- شگفتی جام جهانی
 جام جهانی در روسیه برگزار خواهد شد. با این حال، امکان قهرمانی و صدرنشینی به نظر می‌رسد در انحصار قدرت‌های سنتی از غرب اروپا است: آلمان، فرانسه و البته کشور اروپایی دیگر یعنی اسپانیا. به نظر نمی‌رسد. آرژانتین یا برزیل در این زمینه شانس بالایی داشته باشد.  آیا آلمان به اندازه کافی قوی خواهد بود که صدرنشین شود؟ شاید هم نیجریه در کنار آرژانتین از گروه D شگفتی‌ساز باشد.
۱۰- منتظر یک عروسی سلطنتی باشید!
بله، عروسی مگان و شاهزاده هری از دربار بریتانیا. منتظر این مراسم در ماه مه سال ۲۰۱۸ باشید. یک روابط نژادی منحصر به فرد. زنی آمریکایی و مطلقه که قرار است با پسری جوان‌تر ازدواج کند.