عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان مازندران:

عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: مهندسی نوین در کشور ما بسیار جوان است اما شاهد رشد چشمگیر علمی در حوزه نظام مهندسی بعداز انقلاب اسلامی هستیم.

به گزارش ونگ وا، احمد گران در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن سالروز زلزله بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله به جوان بودن مهندسی در ایران اشاره کرد و افزود: در زلزله های متعدد بعد از رودبار، بم و کرمانشاه شاهد آن هستیم که تلفات ناشی از زلزله ها در کشور کاهش یافته و این امر ناشی از مقاوم سازی صورت گرفته در حوزه ساخت و ساز است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه خبرهای مربوط به زلزله را به اطلاع مردم می رسانند اما بحث تحلیلی خبر بسیار کمک کننده است. اظهار کرد: در بروز زلزله شبکه‌های غیر معتبر در فضای مجازی برای جذب مخاطب شایعه سازی می‌کنند.

گران با بیان اینکه طبق ماده ۳۰ کنترل ساختمان به عهده مراجع صدور پروانه است تصریح کرد: ضرورت دارد آیین نامه مقررات ملی ساختمان اجرایی صادر شود.

عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه خدمات مهندسی هزینه برای جامعه محسوب نمی شود گفت: اگر خدمات مهندسی به عنوان هزنیه درنظر گرفته شود، مقررات ملی ساختمان اجرایی نشود.

این مسئول از برگزاریهمایش ملی مهندسان برق در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در ۲۳ و ۲۴ بهمن سال جاری خبر داد و افزود: این همایش با هدف برگزاری کارگاه از دانش محوری به مهارت پروری برگزار می شود.