مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که در سال جاری یکهزار و ۶۰ شکارچی غیرمجاز در این استان از سوی محیط بانان دستگیر شدند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی عصر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : افزون بر ۸۰۰ فقره سلاح گرم دارای مجوز و قاچاق از شکارچیان غیرمجاز که اکثرشان پرندگان زمستان گذر را به تیر بلا می کشاندند، توقیف شد.
وی توقیف سلاح مجاز شکارچیان را ناشی از ممنوعیت شکار از سوی سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلونزا حاد پرندگان دانست.
به گفته وی ۱۰۳ فقره پرونده ارسالی به دستگاه قضایی مربوط به شکارچیان پستانداران طبیعت چون کل بز، مرال، خرس قهوه ای و گراز وحشی بود.
وی اضافه کرد : در مجموع آمار پرونده های شکارچیان غیرمجاز در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد بیشتر شد.
** پایین کشیدن ۳ هزار و ۷۰۰ فقره دام هوایی
مدیرکل محیط زیست مازندران برپایی دام هوایی را نوعی نسل کشی پرندگان زمستان گذران دانست و گفت که در سال جاری با تشدید برخورد ۳ هزار و ۷۰۰ فقره دام هوایی شکارچیان پایین کشیده شد.
ابراهیمی کارنامی اظهارداشت : با وجود مشقت کار برخورد با شکارچیان غیرمجاز به علت همراهی نکردن برخی دستگاههای متولی با محیط زیست و محیط بانان برخورد با متخلفان محیط زیست همچنان با شدت ادامه می یابد.
** زخمی شدن ۸ محیط بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که در سال جاری ۸ محیط بان این استان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز زخمی شدند.
ابراهیمی کارنامی مطالبه محیط بانان مازنی را از دستگاه قضایی تسریع و تشدید در برخورد با شکارچیان غیرمجاز به خصوص ضاربان خودشان به عنوان ضابط قضایی دانست.
همساله در فصل سرما افزون بر ۱۵۰ گونه پرنده با جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار بال برای زمستان گذرانی و جوجه ریزی به تالاب ها و آبگیرهای مازندران سفر می کنند که طبق گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور حدود یک سوم این پرندگان در دام شکارچیان غیرمجاز تلف می شوند.