مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت فرارسیدن هفته سوادآموزی پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش ونگ وا ، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت فرارسیدن هفته سوادآموزی پیام تبریک صادر کرد و متن پیام سید علی قاسمی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

” اقرا بسم ربک الذی خلق ”

ندای حضرت پروردگار طنین انداخت که ای محمد! بخوان به نام پروردگارت که تو را از علقه ای آفرید و از روح خویش در نهادت دمید و اینگونه نفخه حضورش در کالبد نوع انسان غوغایی  می کند از دانستن و خواندن سطر هستی. از این رهگذر این جریان وحیانی در آیینه روزگار جاری و ساری و مبرهن است که معرفت و آگاهی دریچه شناخت اسرار کائنات است که در آموزه های دینی و آیین های ادیان جایگاه ویژه ای دارد.

بر این اساس بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران – خمینی کبیر-  در هفتم دی ماه ١٣۵٨ که در تقویم رسمی کشور به نام روز مقابله با بی سوادی ثبت و درج گردید، این فرآیند مهم طلیعه و سر آغازی برای حماسه ملی مبارزه با بی سوادی و عزم راسخ همگانی علیه اهریمن غفلت و منشأ تابش آگاهی و روشنگری بود، در سرزمین دل های به آیش نشسته کسانی که  قربانیان فقر فرهنگی، اقتصادی و سیاسی گشته اند و از نعمت خواندن و نوشتن بی بهره مانده اند.

اگرچه امروزه مصادیق بیسوادی ابعاد گسترده تری یافته است و عدم تعامل  و درک متقابل انسان ها در قبال همدیگر و نداشتن سواد رسانه ای کارآمد  را در بر می گیرد و  هنوز در پیرامون ما  هستند کسانی که از حداقل سواد خواندن و نوشتن بی نصیب مانده اند. اما جای بسی سپاس و تجلیل است که استان مازندران در عرصه مقابله با بیسوادی در پهنه ملی طلیعه دار گشته است و حائز رتبه ممتاز کشوری در این  زمینه شده است.

اینجانب ضمن تبریک این روز خجسته به معلمان، مسئولان و دست اندرکاران فرهیخته سواد آموزی، از تلاش های بی دریغ شان در ریشه کن کردن این پدیده ی شوم غفلت، نهایت امتنان را دارم و از درگاه الهی بهبود در معیشت و صحت و سلامت همه این عزیزان را در تمام مراحل زندگی خواستارم.

انت