استاندار مازندران:

استاندار مازندران گفت: هدف از امر به معروف و نهی از منکر اصلاح جامعه است و اگر این فریضه به خوبی انجام نشود اثرات نامطلوبی را بر جامعه خواهد داشت.

به گزارش ونگ وا، محمد اسلامی ظهر شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر با بیان اینکه مدیران دستگاههای اجرایی باید خود مملو از معروف باشند، اظهارداشت: هدف از امر به معروف و نهی از منکر اصلاح جامعه است و اگر این فریضه به خوبی انجام نشود اثرات نامطلوبی را بر  جامعه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید برای ترویج معروف در جامعه  به مسائل اصلی و محوری در این خصوص توجه نشان دهیم، تصریح کرد: توسعه معروف در ادارات و دستگاههای اجرایی به همراه رواج آن در سطح جامعه  از فزونی منکر جلوگیری خواهد کرد و موجب تقویت باورهای مردم در این زمینه خواهد شد.

اسلامی  یادآور شد: رفع شبهات و باورهای غلط  هزینه سنگینی نداردو توجه به فرایض دینی و احکام اسلامی همچون رعایت معروف، اهمیت به نماز و پرداخت زکات  می تواند تاثیر مثبتی بر برکت مال و کسب روزی حلال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در کشور کسب حلال  را در عرصه ملی ترویج کنیم ، اظهارداشت : کسب حلال  موجب رونق در روزی و کسب وکار می شود و این امر می تواند در برابر تهاجم به باورها و اخلاق نادرست در عرصه معاملات مفید باشد.

اسلامی به نکات مثبت پرداخت زکات در مازندران به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور  نام بردو افزود:  بیش از ۴۲ درصد جمعیت مازندران در روستاها سکونت دارند که این سهم قابل توجهی در کشاورزی را در بر می گیرد که با رعایت واجبات و پرداخت زکات می توان  تاثیر مثبتی را بر اقتصاد شاهد بود.

اسلامی  به رواج نذر فرهنگی در جامعه تاکید کردو گفت: برای ترویج نذر فرهنگی در بین مردم باید تلاش کنیم و در این زمینه باید وزن و جریان فرهنگی را برای مخاطبان خود مدیریت کنیم تا مردم بیشتر به  سمت حرکت های فرهنگی و معروفات تمایل نشان دهند.

وی با بیان اینکه باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر مناطق آسیب پذیر را شناسایی و در جهت اصلاح آن برآییم، عنوان  کرد : با رعایت موازین اخلاقی و شرعی و عمل به معروف جامعه را اخلاق مدار کنیم و با ترویج ارزشها در محیط های دانشگاهی، آموزش و پرورش و تمامی دستگاهها بتوانیم  مردم را به سمت باورهای درست هدایت کنیم.

استاندار مازندران در خاتمه با ابراز تاسف از شرایط فعلی موجود در مازندران آن را مورد انتظار ندانست و خاطر نشان کرد : امروز در جامعه نیاز مبرمی به فقرزدایی و محرومیت زدایی از مازندران داریم که امیدواریم بتوانیم در این زمینه تلاش های خوبی را به انجام برسانیم.

مهر