مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، مدیریت یکپارچه را نیاز ضروری پایگاه جهانی باغ عباس آباد اعلام کرد.

به گزارش ونگ وا، دلاور بزرگ نیا پیش ازظهر شنبه در نشست هم اندیشی با سمن های میراث فرهنگی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه  نیاز ضروری پایگاه جهانی باغ عباس آباد است،اظهار داشت: همراهی و همکاری سمن ها راهگشای بسیاری از مشکلات در مراقبت و محافظت از میراث فرهنگی است

وی با اشاره به تصویب پایگاه یوش و تأیید پرونده پایگاه برج های آرامگاهی در کمیته راهبردی پایگاه ها گفت: پرونده تبدیل محوطه اشکانی وستمین به سایت موزه هم در مسیر اداری خود قرار دارد.

وی افزود: در مورد پرونده سالار تپه شهرستان بهشهر، شهرداری ملزم به ارائه طرح و تصویب آن در شورای فنی می باشد و تا زمانی که طرح مصوب نشده می بایست از ادامه ساخت و ساز جلوگیری به عمل آورد.

دلاور بزرگ نیا همچنین از پیگیری ها درباره پرونده ثبت جهانی دماوند از طریق معاون میراث فرهنگی کشور خبر داد.

در ادامه جلسه عبدالمطلب شریفی سرپرست معاونت میراث فرهنگی مازندران به اهمیت ثبت آثار تاریخی برای سازمان اشاره کرد و گفت: تلاش ما افزایش آمار ثبت در استان مازندران است چون این موضوع ضامن حفظ و دریافت اعتبار مرمتی برای آن اثر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به آثار تاریخی فراوان در مازندران و هم چنین اعتبارات محدود و ظرفیت منابع انسانی ثبت همه این آثار زمان زیادی احتیاج خواهد داشت.

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی هم در این نشست ضمن قدردانی از پیگیری سمن های میراث فرهنگی، دغدغه آنها را دغدغه اداره کل و سازمان دانست و گفت: استقرار شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت و ایجاد پل ارتباطی ۲۴ ساعته ۳۳۳۹۱۰۰۷ در راستای اطلاع رسانی به موقع مردم و علاقه مندان به میراث راهکاری است تا در اسرع وقت به موضوعات رسیدگی کنیم و اقدامات لازم را برای برخورد با متخلفان سرعت بخشیم.

ناصر علی نژاد از تعامل خوب با دهیاران استان خبر داد و گفت: پیام های حفاظتی ابزار تبلیغاتی جدیدی است که در سطح وسیعی (شبکه های مجازی، بیلبورد، روزنامه ها) در حال اطلاع رسانی به مردم می باشد.

گفتنی است در این نشست روسا و نمایندگان انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو، انجمن سوادکوه شناسی، انجمن دماوند و تشکل های محیط زیست حضور داشتند.

مهر