یوسف نژاد - کراپ‌شده   عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، انضباط مالی را از نکات مثبت لایحه بودجه سال ۹۷ بیان کرد و گفت: ردیف های متمرکز نیز در این بودجه کمتر شده است.

علی اصغر یوسف نژاد  با  بابیان اینکه بودجه سال ۹۷ تنها نکات منفی نداشته و باید نکات مثبت آن نیز عنوان شود، ازجمله نکات مثبت این بودجه نسبت به سال‌های گذشته، انضباط مالی و شفافیت بهتر، توجه بیشتر به استان‌ها و امکان اظهارنظر آن‌ها، نزدیک شدن ارقام بودجه به واقعیت‌ها و حرکت به سمت تمرکززدایی اشاره کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: حرکت به سمت تمرکززدایی موجب شده در سیاست‌های پولی و مالی و تصمیم‌گیری‌ها به رده‌های پایین سطح تصمیم‌گیری یعنی استان‌ها و شهرستان‌ها توجه شود.

وی بابیان اینکه بودجه برمبنای عملکرد نسبت به سال گذشته واقع‌بینانه‌تر نوشته‌شده است، آن را نکته مثبتی دانست و در رابطه با اولویت‌بندی بودجه گفت: در این بودجه بر روی مسائلی مانند آب، محیط‌زیست، پسماند، حمل‌ونقل ریلی و عمومی، مسکن، بافت فرسوده، بنیه دفاعی و اشتغال به‌عنوان اولویت بیشتر تأکید شده است.

یوسف نژاد بابیان اینکه در این بودجه نسبت به سال‌های گذشته، به مشارکت بخش عمومی و دخالت بخش خصوصی توجه بیشتری شده است، گفت: از دیگر نکات مثبت و موردتوجه این بودجه توجه به عدالت اجتماعی به‌عنوان یک مسئله، صادرات غیرنفتی به‌عنوان یک موضوع و بخش سلامت بهداشت است.

وی با تأکید بر اینکه این نکات مثبت نسبت به شرایط سال‌های گذشته و نه شرایط آرمانی بیان‌شده، افزود: ردیف‌های متمرکز نیز در این بودجه کمتر شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یکی از چالش‌های بودجه ۹۷ را درآمدهای غیرواقع‌بینانه در برخی موضوعات در تبصره ۱۴ اعلام کرد و گفت: دولت تصمیم گرفته تا از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی (با ۹ آیتم) مبلغ ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد اما شرایط جامعه برای انجام چنین کاری آماده نیست چراکه افزایش حامل‌های انرژی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در افزایش سایر کالا و خدمات هم مؤثرند و این امر شاخص‌های کلان اقتصادی را تغییر خواهد داد و لذا منبع درآمدی خوبی برای دولت نیست.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا و در هیچ رابطه اقتصادی از محل حامل‌های انرژی پول درنمی‌آوردند تا برای تولید استفاده کنند زیرا تولید منابع دیگری دارد که نیازمند بحث است.