مدیرعامل آبفاشهری مازندران اعلام کرد

مدیرعامل آبفاشهری مازندران،گفت: تا پایان امسال اصلاح ۵۵ کیلومتر شبکه آبرسانی در دستور کار شرکت قرار دارد که تا کنون ۴۰ کیلومتر آن اجرایی شد.

به گزارش ونگ وا، به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، مهندس ذاکری با اشاره به وجود ۷هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در این استان گفت: ۱۷۱۵ کیلومتر از این شبکه فرسوده و دارای عمر بالای ۲۵ سال است.

مهندس ذاکری، تصریح کرد: بخشی از هدر رفت آب، مربوط به فرسودگی شبکه آبرسانی می باشد.

وی با بیان اینکه هدر رفت آب به دو صورت فیزیکی و ظاهری است که بخشی از آن توسط مشترکین اعلام می شود، گفت: ۳۲ هزار مورد اتفاقات در بخش انشعابات، ۹۴۰۰ مورد در بخش شبکه و ۳۰۰ مورد در خط انتقال طی سالجاری گزارش شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران با بیان اینکه به ازای هر یک متر اصلاح شبکه بیش از دو میلیون ریال هزینه صرف می شود، افزود: برای اصلاح تمامی شبکه های فرسوده آب به ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مهندس ذاکری، ادامه داد: در سال جاری اعتبارات در نظر گرفته شده برای اصلاح شبکه، ۱۱۵ میلیارد ریال بوده که درحال حاضر نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافت.

وی، اظهار داشت: در مجموع ۷۵ میلیارد ریال برای رفع و ترمیم شکستگی و در راستای عملیات اصلاح شبکه از محل منابع داخلی ۱۰۰ میلیارد ریال در سالجاری هزینه شده است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران با بیان اینکه طی برنامه ششم توسعه، اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی این استان در دستور کار قرار دارد، افزود: به همین منظور در دولت تدبیر و امید ۱۶۵ کیلومتر اصلاح شبکه در مازندران انجام شد.