فرماندار نکا:

فرماندار نکا با اشاره به قابلیت های بسیار خوب در شهرستان نکا از کمبود فضای آموزشی و درمانی در این شهرستان اظهار گله مندی کرد.

به گزارش ونگ وا به نقل از مهر، جعفر احمدی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به کمبود فضای درمانی در سطح شهرستان نکا خواستار تعیین تکلیف بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی آلوکنده نکا شد.

وی افزود:۳۷ هزار مترمربع برای ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی منطقه جاده نیروگاه روستای آلوکنده وجود دارد اما متاسفانه بنا به دلایلی راکد ماند که بنا به درخواست های متعدد مطالبات مردم رسیدگی به این امر است.

فرماندار نکا با اشاره به شبکه های آبرسانی شهرستان تصریح کرد: خطوط انتقال آب شهرستان نکا فرسوده است که باید برای تامین منابع آب شهرستان توسعه داده شود.

به گفته احمدی بسیاری از زیر ساخت های عمرانی ،خدماتی و فرهنگی شهرستان نکا از سیل سال ۷۸ خسارت دیده که هم اکنون بعد گذشت ۱۸ سال هنوز این زیر ساخت ها با وجود آسیب نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

این مسئول فرسودگی ناوگان ماشین آلات راهداری، عدم اختصاص قیر یارانه ای جهت لکه گیری، روکش و نگهداری به موقع رویه آسفالتی، عدم تخصیص اعتبار جهت افزایش دهنه آبروهای محور سراسری خصوصاً مقابل مسکن مهر، شهرک شهید عباسپور، و چاله پل را از جمله مشکلات و دغدغه های حوزه راهداری برشمرد که نیازمند ساماندهی و رسیدگی می باشند.

نماینده عالی دولت در نکا به حوزه راه روستایی اشاره و بیان کرد: با توجه به اهمیت محور بند بن –دامغان بهسازی ۷۰ کیلومتر از راه روستایی مورد توجه و اجرایی شدکه در این راستا ۸۵ درصد از راه های بخش هزار جریب آسفالت و بهسازی شدند.

وی در بخش کمبود فضای آموزشی شهرستان نکا گفت: متاسفانه در شهرستان نکا متناسب با جمعیت ۱۸ هزار دانش آموز و ۱۸۰۰ معلم  از فضای آموزشی خوبی برخوردار نیستیم چرا که از ۱۷۶ مدرسه در سطح شهرستان نکا ۳۷ مدرسه فرسوده و تخریبی و همچنین ۱۷ مدرسه دو شیفت داریم که این امر به عنوان معضل آموزشی باید مورد توجه قرار گجیرد.

فرماندار نکا با اشاره به بخش کشاورزی و احیای صنایع تبدیلی در سطح این شهرستان اظهار کرد: شهرستان نکا با اختصاص کشت ۵۰ درصد از گیاهان دارویی در رتبه اول مازندران و در بحث کشت گندم با تولید مرغوب گندم در رتبه دوم قرار دارد همچنین با ۱۸۰ واحد مرغداری ، ۲۰۰ رأس دام و تولید سالانه مرکبات به مقدار ۱۲۰ هزار تن نیازهای بخش کشاورزی شهرستان و استان را به خوبی تامین می کند.

به گفته این مسئول از ۱۲۸ روستای شهرستان ۱۱۵ روستا دارای طرح مصوب و ۵۵ طرح اجراشده است که از عمده ترین تنگناها و محدودیت ها می توان به کمبود اعتبارات عمرانی از منابع مختلف برای شهرستان، صعب العبور بودن راههای دسترسی به روستاهای بالادست، پایین بودن وضعیت اقتصادی آنان،کمبود و محدود بودن معادن تولید مصالح اشاره کرد.

رئیس شورای تامین نکا افزود: در حوزه اشتغال نیز تعداد۲۰۰ پرونده تکمیل که از این تعداد ۱۱۰ پرونده موفق به دریافت وام خود اشتغالی در بخش کشاورزی، خدماتی و صنعت شدند، همچنین در این راستا ۲۰میلیارد ریال تسهیلات در چند سال اخیر به این حوزه واگذار شد.

وی ترافیک محور اصلی، ترمینال مسافربری بین شهری و مبادی ورودی شهر، بهسازی و نوسازی بافت های فرموده شهری، نیمه کاره رها شدن کشتارگاه دام به دلیل لغو مجوز اعتبار، ساماندهی حاشیه رودخانه و ارتقاء کیفیت پدافند غیرعامل، ایجاد و تامین مراکز اصلی خدمات شهری مانند شهر بازی – پارک و مراکز گردشگری ، مرکز دفن و تکفیک زباله ، تخصیص اعتبار در حوزه ماشین آلات و جمع آوری و مکانیزه نمودن آب ، اختصاص اعتبار جهت آزاد سازی مسیررودخانه و محورهای بازگشایی شده در حوزه حمل و نقل را از دیگر مشکلات حوزه شهری نکا یاد کرد .

فرماندار نکا با اشاره به خطوط ساحلی در این شهرستان گفت: متأسفانه شهر نکا با قرار گرفتن در خط ساحلی فاقد ساحل اختصاصی می باشد چرا که طرح دریای مروارید نکا در حوزه بهشهر قرار گرفته و طرح دریای ارتش تاکنون خله ید نشده است.

امام جمعه نکا نیز در ادامه این جلسه افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با تلاش های شبانه روزی کارگزاران درصدد برطرف کردن مشکلات مردم است در واقع باید خدمت به مردم سرلوحه کاری همه دولت مردان قرار گیرد تا آنچه که مردم را عذاب می دهد از میان برداشته شود.

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی از نابه سامانی های فرهنگی در سطح شهرستان نکا گله مند و خواستار برخورد جدی نسبت به این امور شد .

وی همچنین با اشاره به روز وحدت و دانشگاه متذکر شد: شیطان برای جامعه ما هم سستی ایمان و هم سستی دینی را دنبال می کند لذا ما باید مسئله ی وحدتی که شهید مفتح منادی و بنیانگذارش بود به خوبی مورد توجه مان قرار دهیم تا دشمن از این فرصت برای براندازی نظام استفاده نکند.