محمد اسلامی استاندار مازندران گفت: قبل از اینکه استاندار شوم هروقت از کنار این شهر رد می شدم حرص می خوردم.

به گزارش خبرنگار ونگ وا استاندار مازندران در جلسه شورای اداری نکا ضمن تاسف از وضعیت شهرسازی نکا و همچنین وضعیت زباله و نخاله در ورودی های شهرها بخصوص نکا افزود: همیشه از دست مسئولان نکا حرص می خوردم که چرا دستی به سر و روی این شهر نمی کشند؟ چرا ورودی شهر سرومان داده نمی شود؟و…

استاندار خطاب به شهردار نکا گفت شما که قاری قرآن هستید چرا ورودی شهر را طرح دروازه قرآن کار نمی کنید که شهردار نکا در جلسه لب به سخن گشود و از طرحهای خود برای ورودی شهر گفت و از طرح دروازه قرآنی که طراحی آن در گوشی شهردار بود به استاندار نشان داد و از اجرایی شدن آن در آینده نزدیک خبر داد. استاندار هم ابراز رضایت کرد و خواست همین طرح را اجرایی کند و استانداری حمایت می کند.

محمد اسلامی استاندار مازندران در این جلسه سخنرانی نکرد اما سعی کرد به شکل کارگروهی پاسخ مشکلات شهر را که احمدی فرماندار نکا بیان داشت را بدهد. استاندار با زیرکی خود سعی کرد حل همه مشکلات شهرستان را بر گردن مدیران شهرستان و مردم و سرمایه گذاران بیاندازد و با بیان اینکه برای حل مشکلات شهرستان خودتان باید دست به کار شوید برنامه ریزی کنید استانداری هم حمایتهای لازم را انجام می دهد.

استاندار مازندران از ظرفیتهای خوب شهرستان نکا را بالا بودن جمعیت روستایی این شهرستان دانست و با بیان اینکه متوسط جمعیت روستایی کشور ۲۶ درصد و متوسط استان ۴۲ درصد و جمعیت روستایی نکا حدود ۴۹ درصد است این آمار را فرصتی برای برنامه ریزی صحیح در مناطق روستایی و ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و… دانست. وی به تسهیلات اشتغالزایی دولت به مناطق روستایی و همچنین طرح بیمه روستائیان و عشایری اشاره کرد و افزود متاسفانه استان مازندران در این موارد ضعیف عمل کرده است و انتظار می رود مسئولان در این بخش ها برنامه ریزی مناسب داشته باشند تا بتوانیم فقر را از مناطق روستایی ریشه کن کنیم.

جعفر احمدی فرماندار نکا در ابتدای این جلسه شورای اداری در سخنانی ضمن بیان اطلاعات و آمار از وضعیت شهرستان در حوزه های مختلف به مهمترین مشکلات شهرستان اشاره کرد و از استاندار خواست برای رفع این مشکلات اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شود.

فرماندار نکا ازمطالبات شهرستان به ایجاد پایانه عرضه محصولات کشاورزی،بهره وری از شبکه های سد گلورد، ایجاد صنایع تبدیلی گیاهان دارویی، آزادسازی ساحل، کمک به آزادسازی و بهسازی رودخانه مرکز شهر، تعیین تکلیف بنای ساختمان بیمارستان آلوکنده، آزادسازی جاده نکا به دامغان، ساماندهی ورودی و خروجی نکا و.. اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدی لایینی امام جمعه نکا در این جلسه به بیان چند نکته اخلاقی و توصیه قرآنی به استاندار اکتفا کرد و در پایان از استاندار خواست با مردم نکا ارتباط بیشتری داشته باشد و پیشنهاد کرد سخنران شب ۲۲ بهمن در مسجد جامع نکا باشد.

در این جلسه استاندار به چند تن از روسای ادارات شهرستان اجازه داد تا دیدگاهها و نظرات خودشان را در حوزه های مختلف بیان کنند.