استاندار مازندران از تصمیم تازه دولت تدبیر و امید برای احیای کارخانه های نساجی قائمشهر خبر داد و گفت که یکی از برنامه ها پرداخت تسهیلات به این کارخانه هاست .

  محمد اسلامی در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان قائمشهر افزود : گرفتن زمان برای پرداخت بیمه و مالیات از دو سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی هم تصمیمات دیگری است که در سه هفته اخیر در دولت برای احیای ۲ کارخانه نساجی مازندران اتخاذ شده است.
شهرستان قائمشهر دارای سه کارخانه نساجی با نام ‘ نساجی مازندران ‘ بود که علاوه بر هزاران کارگری که به صورت مستقیم در این کارخانه ها کار می کردند ، هزاران نفر هم در حلقه های توزیع ، عرضه و تهیه مواد اولیه برای این کارخانه ها فعالیت داشتند.
در دو دهه گذشته با وجود جا به جائی های صورت گرفته در مالکیت و مدیریت این کارخانه ها ، کارخانه شماره ۲ به طور کلی از رده خارج و غیرقابل احیاء شد .
هم اکنون تلاش برای حل مشکلات کارخانه شماره ۱ که در مالکیت شهرداری قائمشهر قرار گرفت و کارخانه شماره ۳ که برای چندمین بار در دولت یازدهم به بخش خصوصی واگذار شد ، متمرکز شده است تا با رونق این صنعت ، نستالوژی زندگی با صوت کارخانه های نساجی به قائمشهر بازگردد.
اگر چه احیای کارخانه های نساجی از وعده های استانی دولت نهم و دهم به مردم مازندران بود ولی این دولت یازدهم بود که با پرداخت بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حقوق معوقه کارگران و بازنشستگان و پرداخت بخشی از بدهی های مالیاتی و تامین اجتماعی توانست چرخ به گل نشسته این کارخانه ها را پس از حدود دو دهه به حرکت در بیاورد.
** به روز رسانی تکنولوژی و تولیدات
استاندار مازندران با اشاره سابقه حدود یک قرنی فعالیت کارخانه های نساجی در قائمشهر و نقش آن در اقتصادی شهرستان و زندگی مردم ، به به روز نشدن امکانات و تجهیزات متناسب با پیشرفت های تکنولوژی و متناسب نبودن محصولات با ذائقه جامعه را از مشکلات واحدهای صنعتی از جمله کارخانه های نساجی مازندران اعلام کرد .
وی وضعیت کنونی واحدهای صنعتی و تولیدی مازندران از جمله کارخانه های نساجی قائمشهر را میراث گذشته دانست و تاکید کرد : باید این میراث را اصلاح کرد تا محصولاتی متناسب با نیاز و ذائقه جامعه تولید و عرضه شود .
اسلامی بازاریابی و بازگرداندن کارخانه ها به عنوان دارائی های کشور را به مدار تولید از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته برشمرد و تاکید کرد که این برنامه با اصلاح و ادامه پرداخت تسهیلات رونق تولید ادامه می یابد.
استاندار مازندران یکی از مشکلات استان را ورود سرمایه گذار نماها به حوزه اقتصادی دانست و تاکید کرد : برای تحقق برنامه های دولت در احیای صنایع ، شناسائی سرمایه گذاران واقعی و سپردن مجموعه های صنعتی به آنان در استان پیگیری می شود .
وی گفت : با ورود سرمایه گذاران واقعی ، ظرفیت های از دست رفته اقتصادی احیا می شود و کارخانه ها به مدار تولید باز خواهند گشت.
اسلامی اصلاحات اقتصادی را نیازمند همراهی مردم دانست و اظهار داشت : مازندرانی ها همواره شاگرد اول حضور در صحنه های دفاع از نظام بودند و در زمان جنگ‌ بیشترین حضور و در زمان انتخابات بیشترین مشارکت را داشتند و به طور قطع در اصلاح امور اقتصادی هم نقش خود را بخوبی ایفا خواهند کرد./ ایرنا