وزیر امور خارجه گفت: آمریکا برای سر پوش گذاشتن بر حضور خود در منطقه و اقداماتی که اکثرا می تواند جنایت جنگی محسوب شود اتهامات بی‌پایه‌ای را با نشان دادن یک تکه آهن علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا محمد جواد ظریف در حاشیه همایش تخصصی انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اینکه صحبت‌های خانم هیلی هیچ مستنداتی نداشت شکی نیست و حتی برای غربی‌ها هم در خصوص قانع کننده نبوده است .
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد:اهداف این صحبت ها بیشتر برای به فراموشی سپردن حضور آمریکا در جنایاتی است که در منطقه ما بخصوص در یمن صورت می‌گیرد و همین طور به فراموشی سپردن حرکت بسیار خطرناک آمریکا و ترامپ در رابطه با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم و پشت پا زدن به آن ادعاهایی بود که در زمینه حقوق مردم فلسطین داشتند.
ظریف خاطرنشان کرد:این حرکت را همه دنیا چه در داخل آمریکا، چه در خارج آمریکا و حتی بعضی از طرفداران صهیونیست‌ها به عنوان حرکتی خطرناک محکوم کردند.
وی یادآور شد:در دو روز گذشته خبری منتشر شده که مؤسسات مطالعاتی آمریکایی تأیید کردند که سلاح‌های آمریکا و عربستان در دست داعش بوده و داعشی‌ها از این سلاح‌ها استفاده می‌کردند.
ظریف ادامه داد: حالا کشوری که خودش بمب‌های خوشه‌ای در اختیار دولت عربستان گذاشته و این بمب‌ها کودکان و پیرمردان یمنی را نابود کرده و کشوری که از محاصره یمن توسط توسط رژیم سعودی حمایت کرده چنین ادعاهاییی را مطرح می کند.
به گفته وزیر امور خارجه این در حالی است که محاصره یمن باعث بدترین وضعیت قحطی و گرسنگی و شیوع بیماری ها در یمن شده است،به طوری که ۷۰۰ هزار مورد ابتلا به وبا در یمن شناسایی شده است.
ظریف تصریح کرد:آمریکا برای سر پوش گذاشتن بر حضور خود در اقداماتی که اکثرا می تواند جنایت جنگی محسوب شود اتهامات بی‌پایه‌ای را با نشان دادن یک تکه آهن علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند کما اینکه گروه رسیدگی سازمان ملل اعلام کرد در موشک‌هایی که در یمن دیده اند قطعات ساخت آمریکا هم وجود داشته است.
رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان گفت:ادعای خانم هیلی کاملاً بی پایه است، منبع تسلیحات منطقه کاملا مشخص است . آنچه واضح است این است که هواپیما‌ها و بمب‌هایی که مردم یمن را بمباران می‌کند هواپیما‌ها و بمب‌های آمریکایی است و این واقعیتی است که کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند.
به گزارش ایرنا ، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل طی روزهای اخیر با نشان دادن قطعاتی که مدعی بود از موشکهای پرتاب شده به عربستان سعودی است ایران را متهم به ارائه موشک ها به یمنی ها کرد.