مدیرکل تعاون مازندران، ترویج کارآفرینی را راه علاج معضل بیکاری در استان برشمرد و گفت: طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری بعدازظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از یک واحدی تولیدی در نور اظهار داشت: ترویج تفکر کارآفرینی راه علاج معضل بیکاری در استان مازندران می باشد علی الخصوص اگر این فرهنگ در روستاهای استان ترویج شود قطعا اثرات بسیار مطلوب در استان خواهد داشت.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران بیان داشت: از مردم عزیز استان مازندران در شهرها و روستاها می خواهیم تفکر مزد بگیری را از ذهن فرزندان و جوانان فارغ التحصیل خود دور نمایند و این را بدانند که با کارآفرینی می توانند هم معیشت خود را تأمین نموده و هم برای چند نفر ایجاد شغل کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید اعتبار بسیار خوبی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تخصصی داده است.

وی ادامه داد: استان مازندران نیز از این مبلغ اعتبار خوبی دریافت خواهد کرد که امیدواریم با کمک همه مسئولین و مردم شریف استان این مهم به بهترین نحو موجب ایجاد اشتغال در روستاها و توسعه استان شود.

اصغری تصریح کرد: فعالیت هایی از قبیل زارعت، دام و طیور، باغداری، شیلات، گلخانه، گیاهان دارویی، خدمات تجاری، خدمات فنی و مهندسی بخش کشاورزی، خدمات ماشینی کردن (مکانیزاسیون) کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و منابع طبیعی شامل جنگل‌کاری، پرورش نهال، معادن کوچک، فعالیت‌های خدماتی شامل خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، اصناف، آموزش، گردشگری، ورزشی، فرهنگی و هنری، حمل و نقل، انبارداری، بیمه‌ای، بهداشتی و درمانی، بازیافت و انرژی‌های تجدید پذیر و  صنایع دستی و فعالیت‌های فرش دستباف و کلیه فعالیت‌های مربوط به آن و سایر صنایع دستی در این طرح مورد نظر است.