استاندار مازندران با اشاره به شایعه جابجایی برخی فرمانداران و مدیران استان گفت: ملاک عمل بنده برای ابقای مدیران صداقت، امانتداری و کارآمدی آنان است.

محمد اسلامی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رامسر افزود : ملاک عمل بنده از مدیران صداقت، امانتداری و کارآمدی آنان است و تازمانی که کارآمد باشند در پست خودشان می مانند و در غیر این صورت افراد دیگر جایگزین می شوند.
وی گفت : شایعه جابجایی مدیران صحت ندارد و برخی ها به دنبال خبرسازی در خصوص جابجایی مدیران در استان هستند.
طی هفته گذشته و جاری در سطح محافل سیاسی و فرهنگی استان شایعه شده که استاندار جدید مازندران قرار است تعداد زیادی از فرمانداران شهرستان ها و مدیران استانی را تغییر دهد.
‌محمد اسلامی ‌‌۴۱ ساله اهل اصفهان با پیشنهاد وزیر کشور در هفتم آبان ماه سال جاری از سوی هیات دولت به عنوان استاندار مازندران منصوب شد.
استاندار مازندران روز دوشنبه برای شرکت در جلسه شورای اداری شهرستانها و بازدید از پروژه های عمرانی به غرب مازندران سفر کرده است.
* اجرای سیستم تصفیه فاضلاب رامسر
استاندار مازندران در خصوص اجرای طرح تصفیه فاضلاب شهری رامسر هم گفت : سیستم تصفیه فاضلاب شهر این شهرستان با قاطعیت اجرایی خواهد شد.
اسلامی افزود : رامسر تاکنون مانند همه شهرهای ساحلی بیشترین آسیب را از فاضلاب دیده است پس باید سیستم فاضلاب شهری در این منطقه اجرایی شود.
وی افزود : متاسفانه عده ای در این بین القائاتی به مردم منطقه کرده اند که با ایجاد این سیستم مشکلاتی برای انان بوجود خواهد آمد که به نظرم این ایرادات وارد نیست.
استاندار مازندران گفت : خوشبختانه سیستم جدید فاضلاب این شهر با رعایت همه جوانب ساخته خواهد شد و در این طرح پیشرفته ترین تکنولوژی ممکن در جمع آوری فاضلاب شهری پیش بینی شده است.
به گفته وی، همچنین در این طرح سیستم لجن فعال و سیستم سرپوشیده پیش بینی شده که هیچ بویی از ان منتشر نخواهد شد.
اسلامی خاطر نشان کرد: طرح فاضلاب شهری رامسر با تمام طرح های فعال دیگر که در گذشته اجرا شده فرق می کند.
دستکم ۲۰ هزار مشترک زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب شهری شهرستان ۷۵ هزار نفری رامسر در غرب مازندران قرار دارند.
اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری رامسر از سال ۹۲ کلید خورد ولی تاکنون پیشرفتی نداشته است .
هم اینک علاوه بر اخذ تمامی مجوزهای لازم زیست محیطی ، بهداشتی و کشاورزی برای اجرای طرح فاضلاب شهری رامسر ، اعتبار لازم برای اجرای این طرح نیز از منابع بانک توسعه اسلامی مصوب شده است .
اواخر ماه گذشته جمعی از اهالی چند روستای رامسر با تجمع در مقابل فرمانداری و دادگستری شهرستان نسبت به اجرایی شدن طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری در حوالی روستاهایشان اعتراض کرده و خواستار اجرا نشدن این طرح شدند .
‌سرریز شدن فاضلاب در نهرها و رودخانه های منتهی به دریا و به دنبال آن ایجاد بوی تعفن فاضلاب در سطح شهرها از مهمترین چالش ساکنان و گردشگران شهرهای ساحلی استان مازندران است.
اغلب شهرهای مازندران به گفته مسئولان و دست اندرکاران ذیربط به خاطر قرار گرفتن در مجاورت دریا و درپی آن بالا بودن آب های زیرزمینی با نفوذ ناپذیری خاک روبرو هستند و همین عامل دفع بهداشتی فاضلاب را در این مناطق با مشکل مواجه کرده است.
طبق آمار منابع رسمی اکنون سالانه ۴۰۰ میلیون متر مکعب انواع آلاینده ها در شمال کشور تولید می شود که فقط ۴۰ درصد آن تصفیه و بقیه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دریای خزر می ریزد.
با توجه به سلامت مردم ، اهمیت دریای خزر به عنون بزرگ ترین دریاچه جهان و حفظ اکوسیستم آن و همچنین ضرورت حفظ سفره های زیرمینی طرح جمع آوری فاضلاب های شهری از سال ۱۳۸۵در دستور کار دولت نهم قرار گرفت اما با وجود وعده های داده شده که بنا بود تا پایان دولت های نهم و دهم این طرح در تمامی شهرهای استان مازندران عملیاتی و به بهره برداری برسد متاسفانه چنین نشد.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون کمتر از ۲۰ درصد فاضلاب شهری استان مازندران جمع آوری و بقیه رها می شود.
میانیگن تولید سالانه فاضلاب شهری مازندران ۱۲۰ میلیون متر مکعب است که تنها ۱۹ میلیون متر مکعب آن برابر با ۱۶ درصد وارد کانال های فاضلاب شهری می شود ، ۵۳ میلیون متر مکعب برابر با ۴۴ درصد فاضلاب شهری وارد سفره های زیر زمینی و ۴۸ میلیون متر مکعب برابر با ۴۰ درصد نیز وارد آب های سطحی ،رودخانه ها و دریا می شود.
بر اساس آمارهای رسمی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مازندران در شهرها ساکن هستند.