سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بیان مکرر اتهامات بی اساس و دروغ، هیچ کمکی به جبران خطاهای راهبردی و بزرگ آمریکا در قبال ایران و منطقه طی دهه های اخیر نخواهد کرد.
بهرام قاسمی سخنان اخیر رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ایالات متحده بعد از دیدار با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا را اصرار بی مورد و لجاجت بی ثمر در تکرار اتهامات واهی نسبت به جمهوری اسلامی ایران خواند.

، سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار کرد: بیان مکرر اتهامات بی اساس و دروغ ، هیچ کمکی به جبران خطاهای راهبردی و بزرگ آمریکا در قبال ایران و منطقه طی دهه‌های اخیر نخواهد کرد و متهم کردن سایر کشورها علاج درد‌ها و زخم های عمیق و کهنه باقی مانده از سیاست‌های تجاوز‌کارانه و زیاده‌خواهی‌های آمریکا در این منطقه نخواهد بود.

قاسمی تصریح کرد: تا زمان باقی است آقای تیلرسون بکوشد با واقعیات و تاریخ منطقه و سیاست‌های آمریکا و آثار و عواقب آن که به بحران های شدید و کشتار صد ها هزار زن و کودک و انسان بیگناه منجر شده است، بیشتر آشنا شود و آنگاه به اظهار‌نظر و قضاوت اهتمام ورزد.

وی در ادامه گفت‌: ایران خود یکی از قربانیان سیاست های مداخله جویانه، کودتا و استبداد ناشی از اقدامات کشور متبوع ایشان است و امروز به عنوان کشوری که در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان تلاشی بزرگ داشته است شناخته می شود. بی تردید نادیده انگاشتن اقدامات خطیر ایران در کمک به ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم و ایراد اتهامات دروغ ، تنها می تواند ناشی از عصبانیت این کشور از مبارزه بی امان جمهوری اسلامی ایران در ایفای نقشی انسانی و ثبات ساز و مبارزه با تروریسم و سند و نشانه‌ای از حمایت آمریکا از تروریسم در منطقه باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد‌: ایران با قدرت تمام و در چارچوب تمامی موازین اخلاقی و رعایت تمام هنجارهای تعریف شده بین المللی و با توانمندی بسیار در جهت کمک به ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم و جنگ افروزی و بدون توجه به دروغ‌های بد‌خواهانِ مردم منطقه، به تلاش های سازنده خود مسئولانه ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا