رئیس جمهوری گفت: به آینده کشور بسیار امیدوارم و ما با وحدت و هماهنگی ملت، ازهمه مشکلات عبور خواهیم کرد.

 رییس جمهوری عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از مشارکت همه مردم استان برای حفظ امنیت در کنار نیروهای مسلح سپاسگزارم.
وی همچنین با بیان اینکه دولت، ارتش، سپاه و بسیج نمایندگان مردم هستند، گفت: فرایند امداد رسانی دستگاههای مختلف در مناطق زلزله زده بی سابقه بود.
رئیس جمهوری اضافه کرد:نجات بیش از ۷ هزار نفر مصدوم زلزله کرمانشاه نمونه ای کم نظیر است.
روحانی همچنین از مشارکت سیاسی مردم در انتخابات و جواب قاطع آنان به دشمن سخن گفت و خاطر نشان کرد: از مشارکت همه مردم استان سیستان و بلوچستان برای حفظ امنیت در کنار نیروهای مسلح قدردانی می کنم.
رئیس جمهوری هدف دولت را توسعه استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: اساس برنامه دولت در استان، توسعه ترانزیت و کشاورزی است و برای توسعه استان همه نخبگان و کارآفرینان باید به میدان بیایند.
روحانی همچنین گفت: مناسبت های ملی مثل روز دانشجو، کارگر و معلم مختص به تهران نیست.
وی با بیان اینکه توسعه چابهار تحول در روابط منطقه ای و بین المللی است اظهار کرد: توسعه انواع ترانزیت، توسعه قدرت ملی است.
روحانی تاکید کرد که پروژه راه آهن چابهار تا زاهدان و بیرجند، برای امنیت و اقتصاد ما مهم است.
وی همچنین گفت:منطقه آزاد سیستان برای توسعه منطقه موثر خواهد بود و خواهان رابطه خوب و برادرانه با همسایگان هستیم.
رئیس جمهوری همچنین بر صرفه جویی و بهره وری منابع آبی به عنوان ضرورتی ملی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دکتر روحانی و هیات همراه در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم روز شنبه وارد منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان شدند و بعد از دیدار با مردم منطقه سیستان و شرکت در نشست های مختلف و افتتاح طرح ها در زاهدان، شب گذشته وارد چابهار شدند و امروز فاز نخست بندرشهید بهشتی چابهار با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.
در این سفر وزیران نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر روحانی را همراهی می کنند.
نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهوری در سالن نشست های منطقه آزاد چابهار همچنان ادامه دارد./ ایرنا