دفتر فرمانده کل سپاه ادعای یکی از مسئولان دولت دهم مبنی بر اهدای سکه به سرلشکر محمدعلی جعفری را تکذیب کرد.

 در پی ادعای یکی از مسئولان دولت دهم مبنی بر اهدای سکه به افراد حاضر در یک جلسه از جمله سرلشکر محمدعلی جعفری، دفتر فرماندهی کل سپاه اعلام کرد: ادعای مطرح شده از جانب یکی از مسئولان دولت دهم مبنی بر دریافت سکه از سوی فرمانده کل سپاه به دلیل حضور در یک جلسه‌ی کاری، مضحک و کاملا کذب است.

دفتر فرمانده کل سپاه تأکید کرده است: معاونت حقوقی سپاه با طرح شکایت رسمی، این تهمت و اقدام خلاف اخلاق را دنبال خواهد نمود.

ادعای بقایی درباره سکه گرفتن برخی مسئولان
 حمید بقایی در یک فایل تصویری برای توجیه اتهام پرداخت پاداش‌ها و هدایای خارج از قانون به برخی افراد در یک گفتگوی تصویری گفته بود: به ما تهمت میزنند پاداشها و هدایای خارج از قانون به افراد پرداخت کرده‌ایم! این پرداختها و پاداشها در همه دولتها بوده و اتفاقا در دولتهای نهم و دهم کمتر از دولتهای قبلی و فعلی بود. یکی از موارد پرداخت این هدایا به عزیزانی بود که در اوج تحریمها تا پاسی از نصف شب در جلسات مربوطه حضور داشتند و بدون دستمزد کار میکردند و این هدایا بخاطر اضافه کاری و حضور خارج از ساعات کاری و … به عزیزان پرداخت میشد.
بقایی مدعی شده بود: بعنوان نمونه در یک مورد در شب عید غدیر آقای فیروزآبادی به دکتر احمدی نژاد گفتند حالا که ما تا پاسی از شب می‌آییم و … هدیه‌ای پاداشی هم پرداخت بشه‌،، که مقرر شد پنج سکه به عزیزان پرداخت بشود! کسانی که در آن جلسه حضور داشتند و سکه طلا دریافت نمودند: باهنر، حسین طائب، فیروزآبادی، عزیز جعفری، رئیسی، اژه ای، مصباحی مقدم ، سعید جلیلی و… !
به گزارش آفتاب‌نیوز، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» به این ادعای بقایی واکنش نشان داه و گفته بود: ادعای آقای بقایی مبنی بر اینکه آقای احمدی‌نژاد در جلسه بررسی علل و عوامل تنش‌های اقتصادی به ما نفری ۵ سکه بهار آزادی داده است را تکذیب می‌کنم و این ادعا دروغ است.
براساس گزارش خبرگزاری فارس، دفتر حجت الاسلام رئیسی نیز اعلام کرد که این موضوع کذب محض است و از اساس صحت ندارد.
سخنگوی قوه‌قضاییه نیز درباره بحث مورد ادعای بقایی در پرداخت سکه گفت: یک آقایی گفته بود که در جلسه‌ای که زمانی که بحران تحریم‌ها بوده، به مسئولان هرکدام ۵ سکه دادیم و رسید نگرفتیم. دروغ محض است. در آن تاریخ‌ها و قبل و بعدش، هیچ وقت جلسه‌ای با این ترکیب برگزار نشده است. جلساتی که برگزار شده صوت و تصویر دارد. جلسه‌ای که من، طائب، جعفری و رییسی باشیم، دروغ است و این ترکیب اصلا هیچ وقت اتفاق نیفتاده است. بله در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد زمانی که در دولت بودم در اعیاد اسلامی، واقعا سکه می‌داد؛ ربع سکه یا یک سکه و فکر کنم یک بار دو سکه هم داد. در دولت نهم به مناسبت‌هایی آقای احمدی‌نژاد به اعضای دولت و غیر‌دولت سکه می‌داد. اگر اینها را جمع کرده و ۵ تا شده، خبر ندارم اما اینکه در یک جلسه با این ترکیب سکه‌ای بدهند، دروغ است.
براساس این گزارش، تاکنون از بین افرادی که بقایی این ادعا را درباره آنها مطرح کرده‌ است، رئیسی، اژه‌ای، فرمانده سپاه و مصباحی‌مقدم واکنش نشان داده و اظهارات بقایی را تکذیب کرده‌اند. می‌ماند محمدرضا باهنر، حسین طائب و فیروزآبادی که هنوز واکنشی نشان نداده‌‌اند.