سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از درآمد موقوفه مرحوم علینقی کنی واقع در قائمشهر برای ترخیص بیماران نیازمند و محروم بستری در یکی از بیمارستان های این شهر پرداخت شد .

نیت واقف سلامت علینقی کنی مبنی بر کمک به هزینه درمان بیماران نیازمند با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور امروز چهارشنبه در بیمارستان رازی یکی از ۲ بیمارستان دولتی قائمشهر اجرا شد .
موقوفه علینقی کنی به وسعت ۱۱ هزار متر مربع واقع در سید محله در نزدیکی هسته مرکزی شهر قائمشهر یکی از موقوفات مطرح و قابل توجه سلامت استان مازندران به شمار می رود .
در سال ۱۳۴۲ علینقی کنی یکی از افراد تحصیلکرده و سرشناس قائمشهر زمینی به وسعت ۱۱ هزار متر مربع وقف کرد که براساس وقفنامه موجود پرداخت هزینه درمان ، معالجه بیماران ، کمک به معیشت بیماران و همچنین ساخت مدرسه حرفه ای مدرن و خرید لوازم نیت این واقف بود .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به خبرنگار ایرنا گفت : امروز و همزمان با هفته وقف با حضور معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیات واقف علینقی کنی اجرا شد .
حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود : در مذاکره با ادارات کل بهزیستی ، کمیته امداد و بیمارستان رازی قائمشهر هزینه ترخیص بیماران نیازمند در این مرکز درمانی پرداخت شد .
وی ادامه داد : برای این منظور سه میلیارد ریال درآمد موقوفه بزرگ علینقی کنی در قائمشهر تمامی هزینه ترخیص تعدادی از بیماران نیازمند در این مرکز درمانی پرداخت شد .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران کمک به توسعه و ترویج علم را یکی دیگر از نیات واقف علی نقی کنی اعلام کرد و گفت که امروز همچنین اجرای نیت واقف برای تجهیز یک مرکز حرفه ای مدرسه با خرید تجهیزات به میزان چهار میلیارد ریال اجرا شد .
وی ادامه داد : خرید تجهیزات برای مدرسه فنی و حرفه ای دخترانه علینقی کنی با ارزش هفت میلیارد ریال از دیگر مراحل اجرای نیت واقف علینقی کنی است که امروز اجرا شد .
بر اساس اعلام اوقاف و امور خیریه مازندران تعداد موقوفات این استان ۱۴ هزار موقوفه است که از این تعداد تنها تعداد انگشت شماری در زمینه سلامت است .
موقوفات علینقی کنی در قائمشهر ، محمد باقر تاجر ساروی و میرزا مهدی خان اشرفی در بهشهر از جمله موقوفات بزرگ و قابل ذکر سلامت در استان مازندران است .