رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران:

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: دریای مازندران از بامداد پنج‏‌شنبه ۲ آذر ماه مواج و طوفانی می‌شود.

به گزارش ونگ وا، به نقل از فارس سیدباقر سلطانی، اظهار کرد:  براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و اقیانوسی از بامداد پنج‏‌شنبه دوم آذر ماه امسال با ورود یک سامانه ناپایدار به نوار جنوبی دریای خزر شاهد وزش باد شدید در فراساحل و باد نسبتاً شدید و گاهی شدید در مناطق نزدیک به ساحل از سمت شمال، همراه با رعد و برق و رگبار باران در مناطق ساحلی و دور از ساحل خواهیم بود که پیامد آن دریا مواج و طوفانی خواهد شد.

وی بیان کرد: بر این اساس بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک به ساحل تا ۱۶ متر بر ثانیه (۶۰ کیلومتر بر ساعت) و در فراساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه (۷۰  کیلومتر بر ساعت) پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران ادامه داد: همچنین بیشینه ارتفاع موج نیز در مناطق نزدیک به ساحل تا ۲٫۵ متر و در فراساحل تا ۳٫۵ متر مورد انتظار است.

سلطانی در پایان گفت:  توصیه می‌شود تمامی فعالان دریای خزر اعم از صیادان کیلکا و ماهی‌های خاویاری و تعاونی‌های پره و همچنین شناورهای گردشگری و دریابانی‌ها و حتی شرکت‌های کشتیرانی در سواحل مازندران طی این مدت از فعالیت در دریا خودداری کنند.