مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:انقلاب اسلامی ایران به برکت بسیج تداوم یافته است.

به گزارش ونگ وا، احد جاودانی در جلسه بزرگداشت هفته بسیج با بیان این که هفته بسیج یادآور ابتکار حضرت امام خمینی(ره) و تشکیل نهاد مقدس بسیج است افزود: رسالت هنرمندان در عرصه فرهنگ و هنر و تولید کارهای فرهنگی هنری جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره بسیجیان بسیارمهم است چرا که بزرگداشت ایثارگری های بسیجیان و شهدا باید در اولویت فعالیت های فرهنگی و هنری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: حضور بسیج در همه عرصه ها مخلصانه است، بسیج به دور از همه علائق مادی و معنوی فعالیت می کند به گونه ای که در زمان جنگ تحمیلی مردم با عشق و علاقه فرزندان خویش را به جبهه های نبرد علیه باطل می فرستادند و خود در به عضویت درآمدن بسیج پیشگام بودند.

جاودانی افزود: بسیج در سخت ترین شرایط انقلاب در استمرار و تداوم انقلاب و آرمان های امام راحل تردید نکردند و در همه حال ثابت قدم بودند.بسیج باید پاسدار خوبی برای ارزش ها و فضائل اسلامی و تحقق آرمان های مقدس شهدا باشد، بسیجی باید خدمتگزار مردم باشد.

وی تاکید کرد: عضویت در بسیج افتخار و ارزش است وفضای بسیج باید به گونه ای باشد که همه افکار و اندیشه ها در آن حضور داشته باشند و با رعایت اعتدال زمینه ساز جذب مردم به بسیج باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: در فرهنگ دینى و اسلامى «بسیج» واژه مقدس و از اهمیت فراوانى برخوردار است و در واقع تمام کسانى که به خداوند عشق می ورزند، و در راه او براى اعتلاى کلمه اسلام، و عزت مسلمانان، با دشمنان خداوند، مقابله نظامى، سیاسى، فرهنگى و… مى کنند، عضو بسیج و بسیجى هستند .

وی با بیان این که فرهنگ بسیجى داشتن به این معناست که کارهاى انسان رنگ خدایى داشته و در تمام حالات با خدا و متواضع و فروتن باشد افزود: در چنین فرهنگى، انسان اهل عبادت، ایمان، تقوا، ایثار، شهادت، زهد، ابتکار، تلاش و جهاد در راه خدا، انفاق و… مى شود، و وجود چنین فرهنگى در جامعه اسلامى مى تواند بسیارى از مشکلات و ناهنجارى ها را رفع یا کاهش دهد.

وی تاکید کرد: امروز حضور بسیجیان در نقش سازندگی و خدمت به مناطق محروم نشان از ظرفیت بالای بسیجی دارد. داشتن اداره پاک، محیط کار و زندگی پاک با تفکر بسیجی ایجاد خواهد شد.