مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خبر داد:

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: مربیان فرهنکی کانون پرورش فکری مازندران به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

به گزارش ونگ وا، محمدعلی یزدان‌شناس اظهار کرد: بعد از زلزله کرمانشاه کمیته‌ای در کانون پرورش فکری برای امدادرسانی فرهنگی به زلزله‌زدگان با ریاست مدیرعامل کانون تشکیل شده است.

وی با دو اقدام کانون  برای کمک به زلزله‌زدگان را جمع‌آوری آثار فرهنگی و اسباب بازی و محصولات مرتبط برشمرد و افزود: این کمک‌رسانی در قالب پوستر در کل کشور اطلاع‌رسانی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خاطرنشان کرد: پایگاه جمع‌آوری کمک‌های اداره کانون فرهنگی در پارک کوشاسنگ را مرکزیت قرار دادیم و در کل استان نیز این پایگاه‌ها ایجاد شده است و آثار اهدایی جمع‌آوری و متمرکز می‌شود و به کرمانشاه ارسال می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه مربیان داوطلب به کرمانشاه اعزام می‌شوند، عنوان کرد: این مربیان برای کارفرهنگی با بچه‌های زلزله‌زده طبق اعلام آمادگی کرمانشاه به این مناطق اعزام می‌شوند.

یزدان‌شناس بیان کرد: کمک‌ها در قالب فرهنگی، هنری و ادبی در پایگاه‌هایی که کانون در نظر گرفته برپا می‌شود و کارهایی از جمله قصه‌خوانی و دادن هدایا و گروه‌های فرهنگی متشکل از بازیگران، نویسندگانی که با کانون همکاری می‌کنند به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی افزود: بچه‌ها معنی زلزله، جیغ و داد را نمی‌فهمند و کانون در این مناطق با روح بچه‌ها کار می‌کند تا حادثه تلخ را اندکی فراموش کنند./فارس